Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
En liten uppdatering.
Jag har ställt undan bilen, kommer nog inte köra med den mer denna säsongen. Jag måste lösa problemen på bilen innan jag vågar ta ut den igen.
Glappet i reläet är nog djupare än så. Jag kan konstatera att tidigare ägare har vart klåpare när det kommer till det elektriska i bilen. Min kompis som kan billjud kom hem igen och hjälpte till med felsökning.
Och där fick jag reda på att det saknar reläer ombord, för det var kablar instuckna på reläplatserna, och om det inte skall sitta ett relä på den platsen, då finns det ingen ström dragen till platsen. Nu fanns det ström, men inget relä, så vad har hänt och vart har det tagit vägen? Och framför allt vad gick det till?
Så jag måste lämna in bilen till en elverkstad som kan städa upp i denna härva, för jag vågar inte ta tag i det själv. Men jag passar på att färdigställa bilen såpass mycket att de då även kan koppla in de extra batterierna och allting annat. Därefter måste jag besiktiga bilen och jag tror inte den går igenom så en service måste till...
Summan av kardemumman är att innan jag vågar köra med bilen igen så har den kostat mig många tusen, pengar som jag idag inte har...
Men jag kommer ändå fortlöpande beskriva övrigt arbete jag gör på bilen.
Och jag är idag klar med innertaket. Jag skall skruva ner det 1 gång till för att kunna såga upp taket för takluckan och ventilatorn. Och därefter så stänger jag taket för att aldrig mer plocka ner det.
Se min senaste post och bild på arbetet här - https://trassl.wordpress.com/2017/03/17/steg-5-del-5/