• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kommunala ställplatser

F

F.d. 3581

Guest

Hej, alla​
Efter att ha besökt Halmstad och en ställplats under helgen och med hjälp av Thopau hittat en bra kommunal parkeringskarta (Nissastadens, tyvärr, lite väl gömd i den offentliga Halmstadswebben), så dök tanken upp om att titta på min egen kommuns​
förehavanden inom ställplatsgenrén. Om man skriver ställplats i Kungsbackas sökfunktion så får man svaret Stellplatz - och ser man på - fortsätt på tråden så avslöjas att Kungsbacka har börjat vakna upp - något måhända är på gång. Återstår nu att se om teorin kommer att omsättas till verklighet - vi hoppas.​
Vill man skratta lite gott vid botaniseringen av de kommunala nomenklaturerna i ställplatssammanhang så sök på "ställplats" på Goteborg.se.​
Göteborg tror att du stavat fel eller att du egentligen är ute efter "stallplats, ståplats eller stekplatta". Bra jobbat - Göteborg.​
I Turiststaden Göteborgs värld finns inte begreppet husbil - troligtvis för nytt.​
Titta i scrollisten på boendealternativ och försök hitta husbil. Kåta däremot finns med.​
Har dock inte sett sådana i Gbg vid mina besök i staden. Kanske nåt som kommer..​
I Göteborgs campingplatsförteckning finns inte den utmärkta Åby camping i Mölndal med ??​
Kan det bero på ägarförhållanden ?? Nej, naturligtvis inte.​
Kommer man söderifrån på E6 så anser Göteborg att stan börjar vid södra Mölndalsgränsen... ??​
Klart slut - glädjetjut​
DS​
ps​
Nu kom jag på varför det är svårt att hitta ställplats i Göteborg. Vi har letat på fel ställen - det gäller att hitta stallet.​
Inte stället.​
ds​


 
Senast redigerad av en moderator:

Postis

HBK in Memoriam
Inlägg
910
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3
Sv: Kommunala ställplatser

Ja det stämmer nästan för Polisens häststall ligger uppe i början på Skatåsbacken strax före Kärralunds camping (d.v.s. lisebergs) och kör man uppför backen så kommer man till Skatås fritidcenter på den parkeringen går fint at övernatta t.o.m kan man få rådjur på besök utanför bilen. Se vår ställplatslista. Så stallplats och ställplats är ganska nära varandra i Göteborg
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: Kommunala ställplatser

Aha, Nisse

Det förklarar en del...

Men stekplattan då ? Och ståplats - menar man kanske Ullevi ?

Men hur f-n får man plats med en husbil på ståplatsläktaren?

DS
 
Toppen