• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kommer det att vara lönt framöver att köpa direkt ifrån Kina?

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.138
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Såg att priserna på Kina (värmare) varor har inom EU ökat med momsen ungf....
Två Kina värmare från Tjeckien här under

Screenshot_20210915_120139_com.ebay.mobile.jpg

Om man sen vill köpa kina värmaren direkt ifrån Kina med moms så har priserna verkligen rusat iväg... Det är nästan dubbelt så dyrt nu att köpa direkt ifrån Kina ...

Screenshot_20210915_120151_com.ebay.mobile.jpg
 
F

F.d. 22252

Guest
Men det står ju längst ner att frakten är 819,33kr En kinavärmare var betydligt billigare tidigare hem till dörren.
Jag har själv erfarit att frakten varit dyrare än det man köpt men då har ju tull och moms varit inbakad. Jo nog ser man Trumps utspel förra året har fått påverkan på priserna på nästan allting. En fördel kan ju vara att det kan löna sig för andra länder att producera. Är ju en del man saknar från förr här hemma.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Priset på prylar köpta från Kina har absolut gått upp rent generellt då momsen tvingas på men sen beror det ju även på vem man köper av i Kina.
Precis som vid köp av annat här hemma kan det skilja rejält i pris på exakt samma pryl i olika affärer.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.138
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Kollade nu igen på ebay.de.... Och ser att priset är lågt även inom eu
Varför jag fick så höga priser i fm vet jag inte....
Jag kan ju ha råkat göra fel så högsta pris kom överst.... Men det är bara en tanke, jag får vara mer uppmärksam framöver.. :rolleyes: ;)
 
Toppen