• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Komma åt gråvattentanken

Out of bounds

FD HBK Medlem
Inlägg
1.333
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
30214
Medlemskap
2022
Hej.
Har en weinsberg helintergrerad komet årsmodell 2000.
Jag vet inte hur jag skall komma år gråvattenkanken. Jag misstänker att jag fått läckage i kopplingen mellan avloppena i kök/toa/dusch och gråvattentanken (som jag senare läste joacim & Ewa hade oturen att råka ut för.), så det rinner ner lite i tanken och mycket utanför.
Tanken är geografiskt placerad under duschen, så jag skruvade ner väggar för att få upp duschkabinsgolvet och hitta en servicelucka, men det fanns ingen sån. Det var ett homogent golv med plastmatta i ett stycke från toaletten.
Men på något sätt borde det väl finnas en möjlighet att komma åt tanken uppifrån. Eller
 

skalman52

FD HBK Medlem
Inlägg
4.807
Kommun
Täby
HBK-Nr
25289
Medlemskap
2021
Någonstans finns med all säkerhet ett lock på tanken. I en del fall sitter locket på sidan av tanken (lätt hänt att lockpackningen läcker) bakom någon lucka, åtkomligt från garage eller utifrån. Försök lista ut vad som finns på tankens alla sidor och leta från de riktningarna.

MVH
Hans
 
Senast ändrad:

Out of bounds

FD HBK Medlem
Inlägg
1.333
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
30214
Medlemskap
2022
Någonstans finns med all säkerhet ett lock på tanken. I en del fall sitter locket på sidan av tanken (lätt hänt att lockpackningen läcker) bakom någon lucka, åtkomligt från garage eller utifrån. Försök lista ut vad som finns på tankens alla sidor och leta från de riktningarna.

MVH
Hasn
Jo, tack jag kämpar vidare...
Men när man är vid nära-ge-upp-gränsen
Är minsta lilla input en boost
 

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.195
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
På vår bil sitter locket ttill gråvattentanken i botten under isoleringen. Konstruktören har dock satt dit en lucka i isoleringen också, så det är lätt att komma åt. Kan bara informera om att det blir ordentligt söligt att rengöra tanken, men det går.
 
Senast ändrad:

IngridO

HBK Medlem
Inlägg
309
Kommun
LillaEdet
HBK-Nr
4492
Medlemskap
2024
Hej.
Har en weinsberg helintergrerad komet årsmodell 2000.
Jag vet inte hur jag skall komma år gråvattenkanken. Jag misstänker att jag fått läckage i kopplingen mellan avloppena i kök/toa/dusch och gråvattentanken (som jag senare läste joacim & Ewa hade oturen att råka ut för.), så det rinner ner lite i tanken och mycket utanför.
Tanken är geografiskt placerad under duschen, så jag skruvade ner väggar för att få upp duschkabinsgolvet och hitta en servicelucka, men det fanns ingen sån. Det var ett homogent golv med plastmatta i ett stycke från toaletten.
Men på något sätt borde det väl finnas en möjlighet att komma åt tanken uppifrån. Eller
Hittade du något lock?
 
Toppen