• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kollat hund

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Var o tittade på en blandning igår schäfer collie leonberger bernersennen.
Står i valet o kvalet jättetrevlig hund som jag säkert kan släppa ut som Zimba, men hon var 9 månader o tuggade lite på saker.
Men det kan ju vara att hon inte trivs. Deras andra schäfertik var elak emot henne.
Men hur trevligt är det att ha en hund i husbilen o när man kommer dit så har hon tuggat lite på dynorna.
Man får nog vänta o ta en lite äldre hund som ej tuggar känns det som.
Men som sagt var så var det en idealhund som kunde gå lös utan problem./sus
 
H

hianders

Guest
Sv: Kollat hund

Låter som en stor vovve!! Inte bra om de tuggar på saker vid den åldern, kanske svårt att få bort sådant beteende även om det nog går fast det krävs en del jobb. Pettsons förra hund Leo kunde de inte lämna ensam i husbilen för då tuggade han på saker. Han blev väl fem år tror jag. Kolla lite med Lotta!

Inger

PS Jag menar absolut inte att Leo var ouppfostrad på något sätt bara att jag vet att de hade problem med att lämna honom ensam i hb. En jättesnäll och go hund annars som tyvärr blev sjuk vid för ung ålder DS
 
Senast redigerad av en moderator:

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Kollat hund

Jag vet o han grävde ju duktigt också, nej har vill ha mina dynor hela i fortsättningen.
Men man skall ju kolla allt som är intressant./ha det Susanne
 

Pirkko & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
228
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
415
Medlemskap
2024
Sv: Kollat hund

Har du möjlighet att låna hunden ett tag?
Den stackars hunden behöver komma bort från sitt nuvarande hem.

Oftast, (inte alltid) när en hund tuggar på olika föremål, vill den visa att den fått dåligt med hjärngymnastik. Eller har tråkigt. Speciellt när det gäller en ung hund.
Är ingen expert, men har egen erfarenhet.
Ett tips är att innan man lämnar hunden ensam, att t ex gömma godis eller leksak och låta hunden leta.
Sen finns det olika pyssel att köpa.
Eller också kan man lära hunden enkla trix ... det brukar de bli trötta i huvudet av.
Tyvärr räcker det inte med enbart promenader, som hunden oftast får bra kondition av och huvudet blir ännu piggare. //Pirkko
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Kollat hund

Nej hon ville ej lämna hunden ngr dagar.
Jag vill verkligen se så inte Zimba lider när jag skaffar en till.
Så den hunden får hon sälja till ngn annan känner jag.
Jag skall ev skaffa hund så att Zimba har ngn att busa med, om han nu gör det för han är kolugn i sig.
Han går ju med mig här hemma och nu går han ej ut utan mig.
Det är bara matte o matte.
Det skall vara den rätta hunden annars får det vara.
Så det får ta sin lilla tid./susanne
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Kollat hund

Hey Susanne

Vi har haft en del kontakt med Min hemsida och er distansmatta for en hund Bercik, vet doch at Fiord kommer til sverige her den 23 november, han er trevlig och snäll . Kontakt carina Mobil 0704/145184 E-post carina@daisyhope.se .
fiordjuni.jpg

FIORD Kastrerad 3 år 42 cm Önskar innerligt egen husse & matte

Alla hundar er lägekontrolleret och vaccineret.
 

Pirkko & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
228
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
415
Medlemskap
2024
Sv: Kollat hund

Mycket klokt.
Vi har två hanar med sju månaders ålderskillnad och de blev bästa kompisar bara några dagar efter att vi hämtade Sibelius, som då var 4 månader. Mozart var då 11 månader.
De busar och leker både inne och utomhus.
Det känns bra att kunna lämna dem ensamma, när man ser att de lägger sig tätt intill varandra när de förstår att de blir lämnade en stund.
De är drygt 4 år nu ... snart 5.
Hoppas att ni hittar en bra kompis till Zimba. // Pirkko
 
Toppen