• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Koldioxidbaserad fordonskatt

corina

FD HBK Medlem
Inlägg
181
Kommun
Ljusdal
HBK-Nr
1403
Medlemskap
2023
Har i dagarna fått ett inbetalningskort till transportstyrelsen om beslut av fordonskatt och avgifter.
Koldioxidbaserad fordonsskatt för period 2011-03-01-2012-02-29 på totalt 701:-

Skall man betala även för hela perioden denna skatt även om man har husbilen avställd from okt tom april.
Får man tillbaka skatten eller??
Det är märkligt eftersom transportstyrelsen vet ju att husbilen är avställd.

Är det ingen fler av Er medlemmar som har fått detta??

Någon som kan svara på detta?
 
Senast ändrad:
F

F.d. 55347

Guest
Sv: Koldioxidbaserad fordonskatt

!Har inget svar! Men det är ju mycket märkligt att transportstyrelsen inte har bättre kontroll på sina affärer! Nu verkar det som de skall fördebitera som många andra företag för att klara ekomonin! Det är ju otroligt fräckt att ta ut skatten i förskott! Snart får vi betala skatten för att vi drömmer om resor flera år i förväg!
 
F

F.d. 1930

Guest
Sv: Koldioxidbaserad fordonskatt

Varför blir man inte förvånad?
Transportstyrelsen kan inte svara konkret på några frågor. Har under jan-feb försökt få transportstyrelesen att svara på vad min nya husbil kommer att kosta i skatt, omöjligt att få ett svar. Ingen, varken försäljare, Nordenimportören, Skatteverket eller Transportstyrelsen kan svara klart och tydligt. Detsamma gäller för min gamla husbil vad den kommer att kosta.
Skandal, dom nya regelerna började gälla i jan men ingen lämnar besked.
 
Senast redigerad av en moderator:

corina

FD HBK Medlem
Inlägg
181
Kommun
Ljusdal
HBK-Nr
1403
Medlemskap
2023
Sv: Koldioxidbaserad fordonskatt

Jag förstår att man skall betala skatt, men varför när man har husbilen avställd??
 
F

F.d. 55347

Guest
Sv: Koldioxidbaserad fordonskatt

Beklagar inlägget! Dock har jag "haRcaj" inte skrivit detta men av någon anledning har jag satts som avsändare!
 
Toppen