• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Knut

F

F.d. 55464

Guest
Jag vill sända dig ett stort tack till Knut.
Du fick mig att förstå hur jag uppdaterar vår caro digital via Astra 1.
Stort tack Knut, det fungerade perfekt.
Kaj
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55464

Guest
Sv: Knut

Nu har jag fått ett annat problem med min dator.
Får spam ang. ryska girls, som vill det ena eller andra. Alla spammen kommer ifrån comhem. t.o.m från min egen adress,va fasen är detta ?
Skall jag behöva byta min adress ?
Snart skickar jag ett mail till Knut och frågar honom hur jag skall bli av med detta.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Knut

Desverre er det ingen silver bullett som rydder opp i dette, det enkleste er å benytte mail-leserens filter funksjon for å sende disse rett i søppelkassen.

De store spam-motorene bruker tilfeldige adresser som avsender og bomber tusenvis av uskyldige med søppel. Heldigvis pleier de ikke å leve lenge før nettoperatørene setter en stopper.

Det finnes tjenester en kan benytte som filtrerer bort skrotet før det kommer til deg, men med min innebygde interesse for hvordan saker fungerer har analysert noen hundre slike mail de få gangene det har kommet noe til meg.

Generelt er det viktig å ikke laste opp adresselisten sin til eksterne systemer slik som applikasjoner i Facebook og "nyttige" webtjenester. De fleste slike er blitt tappet av hackere og listene solgt til spam operatører.

Sikkerhet på internet har vært min jobb i nesten 20 år - og jeg har sett det meste av hva som kan skje.
 
Toppen