• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Knirrande stolar

F

F.d. 58689

Guest
Knirrar era stolar i Fiat-bilarna?
Blir tokig på det. Hur smörjer man det? Går det, eller får man leva med det?

Lovisa

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: Knirrande stolar

Vi vill gärna ha svar på samma fråga. Förarstolen knorrar särskillt efter att den varit vänd bakåt och när man sedan vänder tillbaka så knirrar det vid körning, men bara ibland

F

F.d. 58689

Guest

Nu efter kroatien-resan knirrar det på många olika sätt...
Funderar på att ta loss sätet om smörja in rörliga delar. Bör väl använda ett fett av nått slag som inte torkar ut i värmen... Eller?

F

F.d. 25098

Guest

Hej.

Det är väl inte samma stolar i alla husbilar, men det svängbara underredet kanske är likt.

På Min Adriatik var det själva spärren till att snurra stolen som var problemet. Haken håller om ett spärrstift då stolen är riktad mot färdriktningen. Lite fett här och det blev tyst.

Peter.

Regent

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
7204
Medlemskap
2027

:)Hei.

Jeg løste problemet med 556 spray. Dusjet godt under begge forseter og det ble stille.

Hilsen Atle

F

F.d. 58689

Guest

Jag tog bort stolen, la den på sidan och smörjde lite olika leder, samt kuggkransarna som låser vid olika justering på stolens fram/bak-kant.
Nu är det mycket bättre, bara ibland kommer ett "knakande" ljud, men tror att det kommer från vridplattans låsnings-spärr. Ska även smörja mer där.
Känns som helt annan bil att köra nu!! Tyst och skönt

F

F.d. 55331

Guest

Mitt problem är lite mindre. Armstöden gnisslar när man fäller ner dem på min halvintegrerade Bürstner / Fiat. Hittar ingenstans att smörja. Någon som vet om de kan demonteras och i så fall hur?

/Peter

Toppen