• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Knarrevikare

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Vi for iväg till Torps stormarknad vid Uddevalla idag, GB och jag, för att inhandla lite prylar och då slog det mig på vägen dit att det egentligen var ett väldigt fint fotoväder. Jag sade till GB att i detta väder kan inte Knarrevik hålla sig inomhus utan han är säkert ute och fotograferar med sina olika apparater. Alla färger var väldigt tydliga och pregnanta så idag behövs knappast HDR-tekniken. Vi får se! Vänta bara! Snart kommer det grejer!

Hoppas i alla fall Jappe
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Knarrevikare

Sorry Jappe, jag har legat på latsidan idag. Jag försökte att ta bilder på månen, men den rörde på sig för mycket.
 

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Sv: Knarrevikare

hej jappe ,jag tänkte på samma sak, här skulle knarrevik eller ludde o ragge, vara, jag åkte upp till åmål på väg 172, sjöarna låg spegelblanka, det var helt fantastiskt, man kunde knappt se skillnad mellan vatten eller himmel ock träd, synd att jag inte hade kameran med,, men jag skall upp dit igen,nesta vecka till dalslång-led och åmål, även älgarna, efter ed 172 ,var som tavlor, när dom låg vid vägen, (älgpark)så det är väldigt fint nu på hösten, med alla dessa färger,och med ca 3 minusgrader, och frost i gräset, kan man hoppas på fina höst bilder från våra otrolig bra fotografer i hbk ,,, mvh håkan
 
Senast ändrad:

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Knarrevikare

Fantastisk bild vad använder du för grejor,har testat med min mobilkamera av hygglig kvalite men det blir inte lika bra;).
Ha de

Fotade med den här gluggen, fast utan mic...Nikon D700 + 300/2,8 + TC17E2 (converter på 1,7ggr) Ingen förlängningsfaktor, fullformat på sensorn. :cool:

KBA-004-3.jpg
 
F

F.d. 55256

Guest
Sv: Knarrevikare

Vad kunde det bli av detta motiv med bättre utrustning ? Fotat med en gammal Sony Eriksson telefon med 3 mp:s upplösning. Bilden togs en tidig morgon på väg till skogen för uppmärkning av rågångslinjer. I nedre högra hörnet syns en liten bit av relingen på båten. Njöt av naturen omkring mej ca en timme som båtturen tog.
Ove.G
 

Bilagor

  • DSC00177.JPG
    DSC00177.JPG
    585,6 KB · Visningar: 27
Toppen