• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Knarrande inredning

F

F.d. 50647

Guest
Jag har en Burtner 590 , 2006 års modell.I taket, fram har jag en träinredning med bakstycke och dörrar. så fort jag åker i gupp knakar och knarrar den. Jag har skruvat åt de få skruvar jag hittar.

Jag funderar att lägga en tunn gummimatta under och innanför hyllan, men jag vet inte om det går och hur jag i så fall kan komma åt att lyfta ur den.

Jag har försökt lägga ut bild på hur det ser ut men inte lyckats. klicka på min bil så kommer den fram

Senast redigerad av en moderator:

BerntMgn

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
262
Medlemskap
2025
Sv: Knarrande inredning

Hej trä mot trä ger ofta upphov till knarr o gnissel. Den åtgärd du tänkt dig är det bästa, men en enklare fix är att spruta linolja I de skarvar man kommer åt.

F

F.d. 50069

Guest

Det är inte dörrar och skåp som knirrar mot varandra?
Vi har i alla husbilar vi haft satt möbeltassar (vita självhäftande) i alla skåp. Brukar hjälpa mot lite knirr när man kör, samt att det inte slamrar när man stänger en lucka,låda eller dörr:)
Billigt å bra :yes:

F

F.d. 50647

Guest

Tack för rådet men hur kommer man in bakom panelen. Dvs både kanslist, men ochså det formaterade taket? Se bild, om du trycker på min bil.

F

F.d. 50647

Guest

Tack på rådet om möblerar. Värt att pröva!

Toppen