• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Karosseri Knarrande golv

Dalb

HBK Intresserad
Inlägg
5
Kommun
Skellefteå
Vi har tittat på en ny husbil. En Pilote Essentiel 2016-17, halvintegrerad. Helt perfekt för vårt behov, har det vi vill ha. Pilote verkar dessutom bra byggd med hel plåt under vilket känns tryggt. När vi en sista gång skulle kolla innan vi slår till upptäckte vi ett knarrande/gnisslande ljud i golvet, främst i köksdelen. Min fråga: Är det en anledning till att backa eller bara att vänja sig att det ljudet blir mindre eller mer beroende på luftfuktighet? Säljaren menar att det är ett flytande golv som orsakar knarret
Någon som har erfarenhet av detta?
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.602
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Vi har tittat på en ny husbil. En Pilote Essentiel 2016-17, halvintegrerad. Helt perfekt för vårt behov, har det vi vill ha. Pilote verkar dessutom bra byggd med hel plåt under vilket känns tryggt. När vi en sista gång skulle kolla innan vi slår till upptäckte vi ett knarrande/gnisslande ljud i golvet, främst i köksdelen. Min fråga: Är det en anledning till att backa eller bara att vänja sig att det ljudet blir mindre eller mer beroende på luftfuktighet? Säljaren menar att det är ett flytande golv som orsakar knarret
Någon som har erfarenhet av detta?
Flytande golv i en husvagn eller husbil har jag aldrig hört talas om – de består vanligtvis av en sndwichkonstruktion.

Om säljaren kommer med en sådan konstig (bort)förklaring skulle åtminstone jag låta göra en grundlig undersökning.

Pålle
 
Senast ändrad:
Toppen