• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Knäck´t

StJeP

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2024
Sv: Knäck´t

Koka kraftigt utan lock 12-15 min eller tills massan uppnått 120-125 grader. För att testa om smeten har kokat klart så kan man göra ett så kallat kultest, då häller man lite smet i ett glas med vatten. Om man sen kan plocka upp smeten och rulla den till en kula så är smeten färdig, löser sig smeten så är knäcken inte klar.

vecka 51 - artiklar

Hoppas det kan vara till ngn hjälp / Jeanette:snow-icon:
 

Brittis

HBK Medlem
Inlägg
300
Kommun
Smedjebacken
HBK-Nr
455
Medlemskap
2024
Sv: Knäck´t

Hej , det är gott med knäck. Men det blir nog ingen knäck för mig i år! Har varit till tandl i dag igen. Förra helgen så bet jag ur en lagning ur en tand, var och lagade den i måndags den 10/12, sedan igår var det dax igen samma tand men nu kom hela "kronan"i tanden ut. inget roligt alls,( jag har tandlskräck) Så nu är det funder ingar om jag ska ta bort hela tanden el bygga upp den igen ? Det återstår att se! Så se upp med "knäken" vänner det går lika bra med " ischoklad " nästan:santa1: Mvh
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Knäck´t

Hej Brittis .Har samma problem som du tänderna gamla plomber som bara trillar ut konstigt ! Jag smakade på knäcken igår det var ju inga problem eftersom den inte var hård.Jag ska till tandis på tisdag 2ggr om året går det åt här .Annars blir det för mycket att laga ./susanne:swoon:
 

Anita&Börje

HBK Medlem
Inlägg
31
Kommun
Bjurholm
HBK-Nr
1110
Medlemskap
2026
Sv: Knäck´t

Hej Ragge och Brittis

Det är det sega i knäck, och kola, som gör att plomberna trillar ut.

Vi har alltid en massa akuttider runt jul, för alla som käkat seg knäck.

Anita/Tandsköterska
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Knäck´t

Ungarna har ätit upp den nu inget mer här inte eftersom tandläkaren väntar på mig innan jul vore bedrövligt att beställa tid efter jul.
 
F

F.d. 3232

Guest
Sv: Knäck´t

:santa1: :santa1: :santa-2-icon: :santa-2-icon: Samma sak har hänt i Hovmantorp ikväll. Jag själv har tandlossning hoppas på nya tänder till våren, så man kan äta ett äpple eller ett knäckebröd med ost igen det var längesen. Kenth åt en knäck och spottade ut halva tanden, då sa jag så här ,där gick mina nya tänder vissa av dom iallafall.Hälsningar Lisbeth och Kenth.:santa-2-icon: :santa-2-icon: :santa-2-icon: :santa-2-icon: :holly-2-icon: :holly-2-icon:
 
Toppen