• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Klocka i bodelen?

jerkersson

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Motala
HBK-Nr
11846
Medlemskap
2024
En analog eller kanske en digital klocka är ju både trivsamt och bra att ha men att det skulle vara så svårt att hitta en kunde jag inte tro!. Jag hade tänkt mig en med diameter på någonstans mellan 12-18 cm med ett djup på 2-4 cm men jag hittar ingen, vad har ni för klocka/-or i bodelen?
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Klocka i bodelen?

Vi har en radiokontrollerad klocka som ställer sig själv och med projektor som visar tiden i taket ovanför sängen. Det var himla svårt att få en bra bild. Försökte i fem minuter.

kl2.JPG

kl1.JPG
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Klocka i bodelen?

Vi har den här, den är jättebra Radiokontrollerad väckarklocka | Clas Ohlson.

Det finns både termometer och klocka, dessutom ser man vad klockan är när det är mörkt. Vi har den på en liten hylla i "sovrummet".

Jag klippte av DC-adaptern och satte dit en 12-volts ciggkontakt.

Kolla bara att det står 12 v DC på den innan du köper. En del har faktiskt varit 12 V AC av nån konstig anledning....
 

jerkersson

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Motala
HBK-Nr
11846
Medlemskap
2024
Sv: Klocka i bodelen?

En sån vill jag ha!!!!, precis vad jag tänkt mig. Var eller vem säljer?
/ Jerkersson:yes:
och ett litet förtydligande kanske Kristina å Jannes !
 
F

F.d. 29910

Guest
Sv: Klocka i bodelen?

Finns på Jula för 149:-
finns även termometer och barometer för samma peng!

Här!

Jag har satt upp två i min plåtis! Jättenöjd!:wub:
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Klocka i bodelen?

Inte riktigt samma klocka som Vion...;)
Men är du nöjd så ...
 

Uppsalaanders

HBK Medlem
Inlägg
198
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
5556
Medlemskap
2024
Sv: Klocka i bodelen?

Vi har den här, den är jättebra Radiokontrollerad väckarklocka | Clas Ohlson.

Det finns både termometer och klocka, dessutom ser man vad klockan är när det är mörkt. Vi har den på en liten hylla i "sovrummet".

Jag klippte av DC-adaptern och satte dit en 12-volts ciggkontakt.

Kolla bara att det står 12 v DC på den innan du köper. En del har faktiskt varit 12 V AC av nån konstig anledning....

Ville ha en sån för ett par år sedan. Det visade sig att just den hade AC in. Skruvade isär den och konstaterade att det inte var praktiskt möjligt att modifiera till 12V DC in. Skruvade ihop den och åkte tillbaka till Clas. Jag visste att det fanns de som hade DC in, men hittade ingen trots att jag gick igenom hela lagret. Sen gav jag upp. Men skulle fortfarande vilja ha en som drivs av 12V DC och som har belysning hela tiden utan att man måste leta reda på en knapp i mörkret.
Ser att den finns kvar i båda butikerna i Uppsala. Ska åka dit och gå igenom lagret igen.
 
Toppen