• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Klistret efter klubbmärket

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Har tagit bort märket inför lackering. Gick lätt att dra bort det med stöd av varmluftpistolen. Klistret är dock ett elände. Smetar bara omkring hur jag än gör. Sätter nog inte dit nytt märke efter lackering.

Går ut och gnuggar med fingrarna igen. Elände.
:mad:

F

F.d. 4220

Guest
Sv: Klistret efter klubbmärket

Du kan ta bort klistret med T-röd, det fungerar bra.

//Stefan

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Tack! Javisst gjorde det det. Varför provade jag inte med T direkt? Jo jag har nyss med stor möda lyckats få bort klistret efter "tung bil"-skyltarna och där hade T-röd ingen som helst effekt. Borde väl ha tänkt på att klisterblandningarna kan vara helt olika.

Tack, du sparade några timmar åt mig.

Alve

F

F.d. 50007

Guest

Alla klistermärken, eller rättare sagt klistret, går bort med "Teknisk bensin".
Finns att köpa hos färghandlarna.

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Jag har testat "kemiskt ren bensin". Klistret från klubbmärket löses upp lite grann. Dvs man kan skjuta det framför sig i evighet, men kan inte "lyfta bort det". Jag vet inte om "teknisk bensin" är något annat. Men, om det är så, så skall jag införa det i mitt kemiska lager.

//Alve

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Jag visste att det har dryftats tidigare men jag är dålig på att hitta rätt sökord då jag vill gå tillbaka. Om jag söker på "ta bort klubbmärke" så får jag bannor för att ha för kort sökord. Då söker jag på "klubbmärke" och få en massa om märket men inte om borttagningsproblem.

Nu har det ändock löst sig som det alltid gör i detta forum.

zzzzzzzzzzzzz
Alve

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Vid sökning är det bra att begränsa sökningen till ett visst ämnesforum, till exempel Sköt om husbilen i detta fall.

Efter flytten dit från Under markisen kommer även denna tråd att bli lättare att hitta för framtida medlemmar.

Toppen