• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Klippa ihop Dashkamerafilmer?

Smeden

HBK Medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2025
Är det någon som lyckats klippa ihop dessa filmer, och samtidigt få med den filen som hanterar GPS på ett bra sätt?

Vilket program användes då?

Undrar
Kåre

Bilagor

• Mov.JPG
    Mov.JPG
    19,7 KB · Visningar: 346

viggoboy

FD HBK Medlem
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024
Sv: Klippa ihop Dashkamerafilmer?

Skulle tro du kan göra så här:
Lägg in alla filmerna i ett videoredigeringsprogram.
Spara i samma format och namn AMBA9999.MOV
Öppna en textredigerare ex anteckningar eller Notepad++
Klipp och klistra in efter hand till en enda långa textfil. Spara som AMBRA9999.MAP

Kan fungera.
Prova att göra ex tre stycken till att börja med.
TÄNK bara på att när du sparar att du INTE använder dig av ett namn som redan finns. Därför 9999

Smeden

HBK Medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2025

Körde den i Movie Maker, med detta resultat!

Bilagor

• Fel.JPG
    Fel.JPG
    20,1 KB · Visningar: 335

Smeden

HBK Medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2025

Tackar, viggoboy!

Nu har jag laddat ner detta imponerande verk. Har rätt många möjligheter, men det tar nog ett tag att lära sej.

Tackar!
Kåre

Smeden

HBK Medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2025

Bra och lättarbetat program, men man kan INTE hantera .map-filen parallellt med .mpv-filen.
Får nog ge upp detta projekt tills vidare! :mad:

Kåre

viggoboy

FD HBK Medlem
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024

Nej
Gps filerna lägger du i anteckningarna efter varandra och sparar det som EN fil med samma namn som filmen.

Som jag sa innan vet inte om det fungerar.

Har du en plats att lägga upp 2-3 filer så jag kan tanka ner dem? kanske jag kan prova om det går.
Går inte att skicka över mail, de är antagligen på flera Gb.

Smeden

HBK Medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2025

När man ska spara i AVS Video Editor 6,4 så finns ALLA möjligheter, men när man väl ska välja finns inte möjligheten .mov vid själva valet!

Blir nog att använda Windows Movie Maker och spara grundmaterialet för senare försök.

Bilagor

• MOV.jpg
    MOV.jpg
    69,5 KB · Visningar: 0
F

F.d. 55451

Guest

Med mitt videokamera som dashcam, under hela resan, kan jag mer eller mindre exakt fastställa mina positioner genom att använda spårning på Autoroute, PC Navigator fri, och andra.

viggoboy

FD HBK Medlem
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024

Jag använder denna Registrator Viewer
Registrator Viewer - Main

Men det var inte detta tråden gällde.

ScreenShoot_Main.jpg

coe

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
3052
Medlemskap
2025

Hej Smeden. Får jag utvidga din tråd lite för att lära mig mer om dashcam i allmänhet?
Jag har börjat leka lite med en sådan och fått ett par märkliga resultat.
Logiskt borde det vara map-filen som gör att jag kan se rutten i Registrator Viewer, som jag använder. Jag har gjort 8-10 inspelningar, men fick bara med rutten i 3-4 fall. Dålig GPS-signal kanske.
Vid ett par försök på längre turer har inspelningarna båda gångerna stannat efter c:a 38 minuter. Sedan stängde kameran av, vilket jag inte märkte. Jag tror att den är inställd på kontinuerlig inspelning med överskrivning om minneskortet blir fullt. Kortet rymmer dock mer än så. Med stor sannolikhet ett användarfel, men jag har inte kommit på vad.
Jag skulle också behöva montera ihop fler filer som du efterlyser, men även jag har misslyckats. Jag har inte lagt något krut på det, men ändå intressant.

Toppen