Gokväll....
Vi lämnade Karlskrona med ett positivt intryck...hit blir det fler gånger...

...tog sedan sikte mot Kristianopel...det blev bara ett snabbstopp....det var för mycket "privat" o ajabajaskyltar...

...men en bild på ruinen blev det iaf...asså den V står på...
Nu tog vi sikte mot Kalmar ist...närmare bestämt brofästet mot Öland...ok plats för ett dygnsstopp 100kr/18tim...markbrunn/vatten/toa/sopor....3 km in till "city" på bra cykelvägar...
...sen kom det fram en HBK:are tror han hette Per, o han tackade för min reseberättelse i "Min första långresa" kul att man får uppskattning...tack själv Per för att du "hängde" med på resan...
...tur man inte skulle över denna...det blåste ganska bra oxå...
...ställplatsen...från luften..
...öronproppar är att rekommendera om man e känslig för trafikljud...
...sen vart en nylagad cykel in till stan....titta på slottet...men bara från utsidan denna gång, klockan hann bli lite sent...mycket snygg stuga...såg att ställplatserna i stan var knökfulla...och lite trånga i mitt tycke...men nu fick man ju lite motion på köpet när vi stod utanför..
...en kvällsbild på bron med drönaren....
Vi åkte "tidigt" på morgonen efter tömmning....mot Oskarshamn...stannade till vid norra hamnen...såg att det rök som bara den in mot stan...det var ett hus som brann men var under släckningsarbete o nyf som man är tog vi en lov förbi....tråkigt...

..hemsk för dom boende...men dom hann iaf ut med livet i behåll...
...sen tillbaka till bilen....tittar ut över hamnen o in kommer nån slags pråm...tydligen håller dom på att muddra hela hamnen o det va ett jäkla liv...så eftersom stan var rökfylld o fullt arbete i hamnen så valde vi att glida vidare...mot Målilla och
Hesjön...
På vägen dit kände vi brandrök...det var tydligen en skogsbrand norr om Oskarshamn..
...väl framme vid "naturcampingen" så kunde man ställa upp sig där man tyckte var bra..80kr för ett dygn..inge direkt service men sopor o toa...men en superfin badplats...med en helt underbar kvällssol...
...sen började det komma brandrök dalande ner mot sjön och vi tänkte att nu är det en skogsbrand i närheten....o jag skickade upp drönaren för att kolla lite....119 meter upp luften ser man ganska långt...bl.a branden utanför Oskarshamn...men den var ju långt bort..
Grann"gubben" ringde brandkåren som snabbt kom till badet...jag frågade om jag skulle skicka upp drönaren igen men dom sa att de skulle åka till andra sidan sjön...för att kolla..
...sen satte jag o V o tog ett glas vin i kvällssolen vid sjön...tog en bild med drönaren..
...då kommer brandmännen tillbaka just som jag ska "take off" så jag frågar om dom ville se bortåt lite...såå...dom blev mer intresserad av drönaren än om det brann...osså fick dom en bild bortåt där vi såg röken...men vi konstaterade att det kom från en skogsbrand i Åseda...så kan det gå...nu har man bistått brandförsvaret oxå...
Idag har vi solat o badat...tog en sväng runt sjön..ganska fin stig/led...
...på eftermiddagen kom det ganska mycke badgäster...en del av dessa var "nyanlända"...då dom började att elda/grilla (och använda tändvätska som han i Ullared om ni vet vad jag menar)vid en grillplats nära skogen och det blåste friskt..såg faktiskt inte bra ut...jag var bara tvungen att gå dit o säga att det var totalt eld/grillförbud med öppen eld...men då dom bara struntade i vad jag sa...mena på att jag ska inte komma här o...jag blev så jä.la förbannad att jag ringde mina "nyvunna" vänner i Målilla brandstation...
Vi bestämde för att vi inte ville vara kvar längre, men kan verkligen rekommendera denna plats för sol o badäskare, just som vi åkte kom brandmännen o läxade upp...får man säga...idioterna...

...
Nu har vi hamnat på nästa ställe..återkommer om det....vackert va...
...nu ere dags o duna....men en sån först...
....osså...jämlikheten...
....Natt....vi kanske ses ute på vägarna....
//Klasse