• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Inredning Klädsel i Niesmann

Mattes

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Nynäshamn
HBK-Nr
33432
Medlemskap
2024
Har fått problem med klädseln i bodelen och vill gärna höra om någon råkat ut för liknande problem. Det är en sk. halvläder klädsel där skinnet är tillverkat av en blandning av läder och vinyl och nu har det översta lagret börjat flagna i större och mindre flagor. Det sker på samtliga dynor, nån som känner igen problemet? Kan säga att bilen är välskött.
 

Master

HBK Medlem
Inlägg
948
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2024
Det är nog många Niesmann ägare som känner igen fenomenet, är väl främst på de äldre modellerna som är klädda med det fuskskinn som du beskriver. Har själv haft en 2008 där fenomenet uppstått. Störst påverkan har varit i överkant på den bakre ryggdynan i dinetten. Jag klädde om mina dynor och fick förklarat för mig att det förutom nötning var solpåverkan som påskyndande fenomenet. Det är ju en stor taklucka över sittgruppen.
 

ERIKPER

FD HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Finspång
HBK-Nr
9272
Medlemskap
2022
Det är nog många Niesmann ägare som känner igen fenomenet, är väl främst på de äldre modellerna som är klädda med det fuskskinn som du beskriver. Har själv haft en 2008 där fenomenet uppstått. Störst påverkan har varit i överkant på den bakre ryggdynan i dinetten. Jag klädde om mina dynor och fick förklarat för mig att det förutom nötning var solpåverkan som påskyndande fenomenet. Det är ju en stor taklucka över sittgruppen.
Jag som trodde Niesmann var premium.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.596
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hej jag är rätt intresserad av ombyggda bilar m.m. och det finns ju några riktiga experter på att både klä om och göra nya bilinredningar även här i Sverige. I en filmning på nätet som jag sett så uttalar sig kanske den bästa om just det här halvkonstgjorda fuskskinnet och vad han tycker om det och dess kvalité, när han just håller på med en inredning till en husbil. Tyvärr så kan jag inte skriva här vad han säger.... men det räcker kanske för att få en idé om vad han sa :p.

M.v.h. JANKRO.
 
Toppen