• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

Klä om säten på förar och passagerarsida på en Fiat Matrix 670SBC 2016. Kostnad cirka?

Nimo27

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
42153
Medlemskap
2026
Hej :)
Är det någon som har klätt om sina säten i en Fiat Matrix 2016 eller liknande, förar och passagerarsida?
Säten består av någon sorts skinnimitation som börjar bli ful och tyg.
Vad var kostnaden i så fall?

Beställde från pebe för ett par år sedan. Från början var det samma klädsel på framstolarna som på dynorna i bodelen. Bytte mot helsvart som passade bättre till övriga svarta ytor i hytt delen. Kostnad drygt 3000 kr. Lätt att montera och mycket bra passform.

Beställde från pebe för ett par år sedan. Från början var det samma klädsel på framstolarna som på dynorna i bodelen. Bytte mot helsvart som passade bättre till övriga svarta ytor i hytt delen. Kostnad drygt 3000 kr. Lätt att montera och mycket bra passform.
Det låter väldigt billigt för att vara en omklädsel. Jag antar att du köpte överdragsklädsel. Eller?
TS frågar om pris på omklädsel. Men överdragsklädsel är kanske ett alternativ för TS.

Det låter väldigt billigt för att vara en omklädsel. Jag antar att du köpte överdragsklädsel. Eller?
TS frågar om pris på omklädsel. Men överdragsklädsel är kanske ett alternativ för TS.
Ja jag är intresserad av omklädsel som jag skrev. Den dag man säljer eller byter bil så är det även då att föredra.
Skulle själv ogärna köpa en bil med överdragsklädsel om original klädseln är dålig. Ger inte så bra helhetsintryck.

Tillbaka
Toppen