• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kiviks äpplemarknad

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.484
Kommun
Hässleholm
Första gången på Kiviks äpplemarknad

Vi parkerade på en gräsyta på fredagskvällen tillsammans med 150 andra husbilar. Vi tog en kvällspromenad och hittade 20-30 fräscha BajaMajor. På lördag morgon 8:30 var det dax att parkera på grusplanen vid strandlinjen. Det tog 15 min sen var alla husbilarna på plats. En otroligt bra organisation.

Kiviksborna kan verkligen det här med priser, tillgång och efterfrågan:

Parkering: GRATIS, Bästa platserna
Toaletter: GRATIS, Rent och fint
Sopor: GRATIS
Inträde till marknaden 80:- / 2 dagar
Underhållning Lasse Cronér, Tina Ahlin och Kalle Moraeus
Priser inne på marknaden: Humana jämfört med liknade arr i Sverige.
Organisation: Genomsyras av mycket goda erfarenheter av att hantera stora mängder besökare.

Hit åker vi fler gånger så slipper vi tänka på Öland.

PS! Här är gott om plats så är du i närheten som kom hit och delta imorgon (söndag)

Tavlan i bilden är komponerad av äpple. Klicka för större bild
 

Bilagor

  • kivik1.JPG
    kivik1.JPG
    559,5 KB · Visningar: 179
Senast ändrad:
F

F.d. 29954

Guest
Sv: Kiviks äpplemarknad

Oj, oj ! Trodde att detta var nästa helg.
Nu blir det brådis att packa in maten etc, plus hunden förståss, sedan är det bara ynka 50 mil så är man framme.. Det är något speciellt med österlen på hösten...
Tack för påminnelsen!!
 

arnew

HBK Medlem
Inlägg
610
Kommun
Sotenäs
HBK-Nr
6529
Medlemskap
2025
Sv: Kiviks äpplemarknad

Jag var där förra året men tyckte det var allt för mycket folk, trängseln var ansträngande.
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Kiviks äpplemarknad

Brukar vara där några dagar efter invigningen. Vänta inte för länge då blir tavlan rödare.
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.484
Kommun
Hässleholm
Sv: Kiviks äpplemarknad

Jag var där förra året men tyckte det var allt för mycket folk, trängseln var ansträngande.

Då har du inte varit på en skånsk hästmarknad eller Medeltidsveckan på Gotland eller den vanliga Kiviks marknad. Där är det 10 ggr fler människor.:confused:

:) Tina Ahlin
 

Bilagor

  • kivik3.JPG
    kivik3.JPG
    180,6 KB · Visningar: 9
Senast ändrad:

MaBi

HBK Valberedning
Inlägg
953
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
6550
Medlemskap
2025
Sv: Kiviks äpplemarknad

Hej! Vi har också varit där nere men vi stod uppe på parkeringen vid Kungagraven!

mvh Birgittha och mats i Euramobilen(fd Mac Louisen)!
icon7.gif
 

bossebagare

HBK Medlem
Inlägg
132
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8546
Medlemskap
2024
Sv: Kiviks äpplemarknad

Glöm inte det lokala bageriet som sålde frukostbullar nere på husbilsparkeringen.De vet säkert nyttan att ha oss där istället för att motarbeta husbilsåkarna som vissa gör.
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.484
Kommun
Hässleholm
Sv: Kiviks äpplemarknad

Ja, just det. Det var så himla mycket som var bra. Mellan 8-8:15 sålde bagaren 4 olika sorter frallor både lördag och söndag morgon. Och goda var dom också. På söndagen köpte vi med oss ett grovt bröd med lite olika fröer i. Jättegott.
 
F

F.d. 50209

Guest
Sv: Kiviks äpplemarknad

8 till 8:15. OK det var därför jag aldrig såg dem. Vid den tiden var det väl bara hundägare ute? :twitcy:
 
Toppen