• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kemetyl Antifrost Natur

Ir.Baboon

HBK Intresserad
Kommun
Storuman
Hej Är det någon som vet med säkerhet om man vågar köra Kemetyl Antifrost Natur genom färskvattensystemet på husbilen före vinterförvaring? Hittade ingen riktigt bra information om man googlade.

Senast ändrad:

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025
Bifogar säkerhetsdatabladet. Läs igenom det och bilda dig en egen uppfattning.

Oavsett vad du själv använder vattnet i husbilen till, så bör du tänka på att en efterföljande ägare kan komma att använda "färskvattnet" på ett annat sätt än vad du/ni har gjort.

Pålle

Bilagor

• Kemetyl Antifrost Natur.pdf
    58,8 KB · Visningar: 20
Senast ändrad:

Tommy N

HBK Medlem
Kommun
Mönsterås
HBK-Nr
25990
Medlemskap
2027
En sak är säker, jag blir mörkrädd när jag läser dokumentet om det används i ett dricksvattensystem och som sedan ska tömmas ut någonstans. Efter nästan 40 år med båt och som alltid använt plasttanken på 65L till dricksvatten m.m. är det enda som har använts lite diskmedel och friskt vatten några ggr för sköljning.
Tommy

FURUDAHLS

HBK Medlem
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
33721
Medlemskap
2026
Varför inte prova Vake miljövänliga, helt ofarligt att få i sig samt mycket bra frostskydd. Har själv använt det 2 vintrar utan problem, lever fortfarande. Sköljde ur en gång mest för färgens skull. Annars det bästa frostskyddet under vintern är Spanien.

Toppen