Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Tycker du att den nya 2.3 liters motorn orkar med Argosen? Jag bytte själv från 3.0 177 till 2.3 177 i våras och det första jag gjorde var att optimera den med hjälp av BSR vilket jag inte ångrar. Nu går bilen likvärdigt med den förra bilen.
Finns väl en loggfil som går att komma åt med instrument via uttaget i bilen om besiktningsmannen vill och orkar kan man nog se detta van som man är vid detta. Finns väl en orsak varför man inte sätter i ett sånt chip från början det är ju inget okänt hokuspokus. Kanske slitstyrka bränsleförbrukning miljöutsläpp är såna faktorer.
Bilprovningen läser endast felkoder som har med säkerheten att göra, typ ABS, antispinnsystemet mm samt miljö aspekter som lambdasondens reningsgrad å värme, arbetsgrader mm inga som helst data om programvara i CPU. Dom kan inte få ut något om motor optimering i deras diagnostik och inte heller kunniga i området för att kunna läsa ut det.Har haft min BSR mappade bil på garantireparation på FIAT verkstad,man laddade ned all styrdata till FIAT i Italien ,för att få besked på vad som skulle åtgärdas,ingen kommentar angående trim.
Vid senaste besiktning kopplade man aldrig in avläsning till OBD, normalt brukar man göra detta, men att ladda ur trim är helt onödigt,kontroll görs av felkoder.