Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Har köpt en Burstner I710 -08.
Har tänkt köpa en KCR-box eller liknande. Därför täknte jag kolla att det inte sitter en redan, och i så fall var sitter den?
Och nästa fråga: Varför optimera inte motortillverkaren motorererna till sin optimala prestationsförmåga?
För många år sedan (mist 50) då jag tyckte att det var roligt att kunna plocka ut så mycket effekt som möjligt ur en standardmotor insåg jag tyvärr att det även hade konsekvenser på motorns livslängd. Men visst var det roligt när man kunde få en moppe att få det "svartna framför ögonen" även om det blev ett ras stax därefter. Man letadade naturligtvis efter fel i det egna beendet istället för de parametrarna som den uursprungliga konstruktionen var tänkt för.
Men för egen del har frågan egentligen ganska liten dignitet även om jag fortfarande sällan missa en F-1 tävling på nätet eller en folkracetävling på "Kalvholmem" i Karlstad.![]()
Kanske en dum fundering
Men varför införskaffar man en KCR box till en husbil ?
Jag har fått för mig att det fins 2 anledningar för att ha en KCR box
1. För att få mer effekt
2. För att få bättre ekonomi
Men för att svara på effekt frågan är inte en husbil fel bil typ ?
Och för att få bättre ekonomi kör man inte för lite med en husbil för att kosta påstig nått för ca: 5.000:- när man sparar så lite i bränsleförbrukningen när en husbil inte körs så mycket per år.
Hur långt kan man köra för 5.000:- kontra besparingen & hur mycket skonar jag min växel låda på att jag inte ligger på ett för högt varvtal ?
Samt hur många öl/Wisky får jag inte för 5.000:- "