Sv: katt i husbil?
Hejsan.
Min katt trivs utmärkt när man är ute och åker. Hon är sexton år nu (and still going strong

) och har nog ca. 16.000 resmil i kroppen utan några större problem.
Hon får vara lös i bilen när vi åker, men det är inget problem, för när jag startar bilen så går hon in i sin fastspända bur och lägger sig och sover.
När jag stannar så kommer hon ut (antingen man åkt 5km. eller 50mil) för att kolla in de nya omgivningarna. Verkar det lugnt och ok. så går hon till dörren och vill gå ut ett varv (med koppel). Verkar det sk!! så hoppar hon upp på instrumentpanelen för att spana in läget noga innan beslut om att gå ut eller inte fattas.
Det man kanske bör göra, är att börja med någon kortare resa i närheten av hemmet, för en katt som börjar lägga in protest och kommer på att det här var inte kul alls, kan bli otroligt odräglig innan man till slut är hemma. Det finns en annan medlem som försökte ta med sin katt för flera år sedan och det gick alldeles åt skogen.
En annan sak man bör planera lite för i förväg är värme. De enda gånger min katt lägger in protest och talar om hur ruttet resandet är, framkommer när det börjar bli för varmt i bilen. Av detta följer en ständig jakt på skuggade parkeringar, fläktar i takfönster och ventiler samt stort solcellspaket på taket för att hålla dem igång.
M.v.h. JANKRO och BUSAN.