• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Katt(er) i husbil

Mojfen & Karianne

FD HBK Medlem
Inlägg
432
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
573
Medlemskap
2021
Sv: Katt(er) i husbil

Hej Shenando

Vilka underbara katter!!! Vad är det för ras??
Ett par av dom ser precis ut som våran Fanny.

Här är en bild på henne i våran gamla husvagn. Där trivdes hon utmärkt.

IM000155.JPG
 

StJeP

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2024
Sv: Katt(er) i husbil

Litar inte riktigt på att vår kattfröken "Pysen" kommer tillbaka så hon får ha sele. Berner Sennen damen "Ebba" kan däremot vara lös. Hon viker inte en tum från oss. Sätter fast henne i löplinan ibland, mest för syn skull.

Pysen med sele.jpg

/Jeanette
 
Senast ändrad:
F

F.d. 3353

Guest
Sv: Katt(er) i husbil

Någon skrev om att ha katten i bur så att den kunde titta ut genom fönstret. Vilken sorts bur är lämplig, de vanliga ser man ju inte mkt genom? En utställningsbur kanske?

Buren bör ju också stå fastspänd, har någon en smart lösning på det? Om den står på soffan i dinetten så går det väl inte att se ut gm fönstret? Den får ju inte vara så hög att katen måste sitta högt upp i buren, då kan han ju ramla ner och bli skadad?

/Ulla
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.581
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Katt(er) i husbil

Hej Haul83. Jag har nog ingen bra bur att föreslå till din fråga och fler än jag kanske borde svara för katter är ju väldigt olika individer men... Mina erfarenheter av katter som tycker det ok. att resa (Busan har nog ca. 10.000 mil under tassarna) är att de är fullständigt likgiltiga om de kan se ut genom fönstren under färden eller inte. På något sätt verkar de inte intresserde som hundar kan vara att sitta och spana ut när det rör på sig, utan vill hellre vara i en bur, ligga på golvet eller i ett soffhörn i lugn och ro. Däremot brukar intresset för omgivningarna vakna när man stannar och då bör man se till att de har möjlighet att göra som de vill.

Lycka till JANKRO.
 
Senast ändrad:

StJeP

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2024
Sv: Katt(er) i husbil

Någon skrev om att ha katten i bur så att den kunde titta ut genom fönstret. Vilken sorts bur är lämplig, de vanliga ser man ju inte mkt genom? En utställningsbur kanske?

Såhär åker våra djur. Se inlägg nr 16. Vi har ett fönster i dörren och där kan "Pysen" (katten) titta ut om hon vill. / Jeanette
http://www.husbilsklubben.se/forums/t23366/
 
Toppen