• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kartprogram.

F

F.d. 940

Guest
Jag söker en kart eller navigeringsapp för Android där man kan zoma ut kartan så att man kan se hela södra Sverige uppifrån och då även se dom poi som lagt in.
Det måste även gå att lägga in poi,och se din position på kartan.
Jag har tidigare använt AutoRoute till PC som jag tycker är perfekt för detta.
Jag använder nu en Samsung tab 2 10.1.
Arne.

F

F.d. 52943

Guest
Sv: Kartprogram.

På Sygic kan man zooma ut till hela klotet med din position markerad. Man kan också lägga in egna pois via filer - t.ex. HBKs ställplatslista.
Däremot visar den bara pois när man zoomat in rejält. Ska man hitta pois i närheten finns ett val under "Navigera till" där man får upp dem i en lista närmaste först. Kanske Knarrevik vet om det går att visa pois på kartan i ett mera översiktligt läge.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Nej, de visas bara när man zoomar in eller navigerar i Sygic.

Men i PoiViewer syns alla intressepunkter hur mycket du än zoomar ut. Här visas HBK och Bordatlas, siffrorna anger antalet intressepunkter.

image.jpg

Senast ändrad:

Libom

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
1345
Medlemskap
2026

Knarrevik..
Förlåt en yngling, men hur lägger man sen in alla de platser du visar..
Hälsn.
Libom

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Det har kommit en ny app till iOS där man kan välja mellan Googles och Apples kartor i samma app.

Den heter Maps + Street View och har fått högsta betyg.

image.jpg

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Stavar dom bättre än i Nokias Here Maps? Där heter Lüneburg Lunenburg, Köln Cologne, Nürnberg Nuremberg och Kassel Cassel för att ta några exempel!

Hemskt!

Jappe

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Det är de engelska namnen på de orter du räknar upp. Göteborg heter på många kartor Gothenburg.

Varekil heter dock Varekil!

Toppen