• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Karlskrona 14 juli

• Startad av Startad av F.d. 55532
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 55532

Guest
Otroligt ställplatsen full 13.00 24 platser. Minst lika många bilar på parkeringar i närheten.
Är det så det ser ut i hela Sverige.

Bilagor

• 1436882789591-1794747077.jpg
    1436882789591-1794747077.jpg
    1 MB · Visningar: 15
Sv: Karlskrona 14 juli

tyvärr o värre blir det ! läste om nån som klagade på långtradare men hb ?

Det finns flera bra parkeringsplatser i och runt Karlskrona, men jag kommer bara på 2 i centrum, sen blir det trångt:)

Otroligt ställplatsen full 13.00 24 platser. Minst lika många bilar på parkeringar i närheten.
Är det så det ser ut i hela Sverige.

Tyvärr nog så. vi köpte vår husbil i 2007 och det var plats överallt och
ingen klagade på husbilar. Nu tjockt överallt - får knappt plats längre nånstans.
Husbilar har formligen exploderad, och man förstår ju klart varför:spinny:
Det är ju livet:twitcy:
Men tyvärr ligger Sverige fortfarande långt efter med ställplatser så det
kommer nog att bli trångt också framöver.
I Tyskland är det ju än flera husbiler men oftast inga problem med att
få plats då det finns mängder med centrumnäre ställplatser.

Även i Söderhamn är det betydligt mer husbilar i år än tidigare.
Som tur är finns det hur många centrumnära parkeringar som
helst att använda och här existerar inte några parkeringsavgifter.
// Janne

Bilagor

• P1110229.JPG
    P1110229.JPG
    835,5 KB · Visningar: 14

Hej, man bör vara försiktig att ställa sig utanför ställplatsen här i Karlskrona alla övriga parkeringsplatser i handelshamnen är tyvärr endast till för klass 1 registrerade fordon. Skyltningen är vid infarterna till parkeringen så ganska lätt att missa.

Hälsningar
Mats

I natt var det ca 10 husbilar som sov över på platserna märka för för enbart personbil i hamnen. Det blir till att undvika semestertider i fortsättningen alternativt åka norrut där det inte är så trångt.

Inge, varför inte använda en naturplats? Det finns flera, såvida du inte söker stadslivet förstås:confused:

ESBJÖRN Jag väljer naturplatser till 90 %. Blev lite överraskad när jag kom till Karlskrona.
Trodde inte att det kunde se ut så. Normalt håller jag mig hemma juli och drar i väg när skolarna börjat igen för att slippa trängsel.
Nu var vädret så kass hemma så jag lät SMHI bestämma resmål.
Inga regnskurar i kustbandet.

Samma här:). Massor med turister och livsfarligt på vägarna! Ska ut en sväng över helgen mot ostkanten - jag har ju inte så långt.
Var uppe på Ålleberg för nån vecka sen, trevligt o lugnt, men jag blev förvånad över att alla skulle parkera jämte mig!!!! Det var tomt i andra ändan av fältet:D
Hoppas vi ses nånstans

Tillbaka
Toppen