Tommy Dynér
FD HBK Medlem
I mitt sökande efter intressanta artiklar, nyheter eller annat som kan vara av intresse för oss som har husbilen som vårt fritidsnöje, har jag börjat inkludera transportfordon i mina sökningar.
Nej jag tänker inte starta åkeri och lösa Amazons sista steg av leveranskedjan, ”last mile”, som växer explosionsartat i dessa e-handelstider och ett problem i tätorterna för en hållbar framtid.
Tror nämligen att framtidens eldrivna husbilar kommer som en vidareutveckling från framtida eldrivna transportfordon. Rätt eller fel får framtiden utvisa.
Hittat ett par artiklar om Fords E-Transit, som nu klarar 35 mils eldrift och kommer att finnas på marknaden redan 2022. Det finns finansiella muskler för vidareutveckling. bilen är en del av Fords globala satsning på elektrifiering på 11,5 miljarder amerikanska dollar, motsvarande över 100 miljarder kronor, till 2022.
carup.se
teknikensvarld.se
Tommy
Nej jag tänker inte starta åkeri och lösa Amazons sista steg av leveranskedjan, ”last mile”, som växer explosionsartat i dessa e-handelstider och ett problem i tätorterna för en hållbar framtid.
Tror nämligen att framtidens eldrivna husbilar kommer som en vidareutveckling från framtida eldrivna transportfordon. Rätt eller fel får framtiden utvisa.
Hittat ett par artiklar om Fords E-Transit, som nu klarar 35 mils eldrift och kommer att finnas på marknaden redan 2022. Det finns finansiella muskler för vidareutveckling. bilen är en del av Fords globala satsning på elektrifiering på 11,5 miljarder amerikanska dollar, motsvarande över 100 miljarder kronor, till 2022.

Undvik skattechocken - med Fords rullande verktygsbatteri | Carup.se
Transportbilar har fått extremt hög skatt i Sverige. Då kommer nya Ford E-Transit som en räddande ängel. Den helt elektriska skåpbilen får 35 mils räckvidd och kan användas som mobil strömkälla till verktyg. Ford premiärvisade i dag en helelektrisk skåpbil, E-Transit. E-Transit kommer med nya...

Ford E-Transit är här med 35 mil mellan laddningarna
Utbudet av helt eldrivna transportfordon utökas hela tiden. Nyaste tillskottet är Ford E-Transit.

Tommy