• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kan ni rekommendera ett Husbilslarm

nilhen

HBK Medlem
Inlägg
305
Kommun
Billeberga
HBK-Nr
3266
Medlemskap
2024
Om man ska ha ett enkelt husbilslarm,
* som för en massa oväsen när någon försöker bryta sig in,
* kan ha det på när man sover,
* behöver nödvändigt vis inte ringa upp någon,
* ska vara pålitligt,
vad ska man köpa då?
kan någon rekommendera ett larm?

//Nilhen
 

röris

HBK Medlem
Inlägg
403
Kommun
Sölvesborg
HBK-Nr
1076
Medlemskap
2024
Sv: Kan ni rekommendera ett Husbilslarm

Det bästa larm jag någonsin haft bestod av en elektronik låda med rörelsevakt och som innehöll ett hundskall. Ställde den i mellangolvet och slog på strömmen när någon kom 2,5 meter från husbilen kom ett skall gick man då närmare så fortsatte det oavbrutet. Hade även med mig en Rf vattenskål som ställdes utanför husbilen med lite vatten i. Jag såg ingen under de tre år jag använde detta "larm" som gick nära min bil. Jag kompliterade senare detta med en röd diod och fjärkontroll. Allt detta för en kostnad av 1000:- har jag för mig.
 

OleBerg

FD HBK Medlem
Inlägg
52
Kommun
Norge
HBK-Nr
3177
Medlemskap
2022
Sv: Kan ni rekommendera ett Husbilslarm

Jeg har et enkelt ønske om alarm når jeg sover i husbilen. Det skal larme noe skikkelig dersom noen forsøker å åpne en av dørene.
Det enkleste jeg kunne kjøpe var reisealarmer fra Clas Ohlson. Disse har jeg festet en ved hver dør og en tynn wire med en løkke som festet til en skruekrok på innsiden av dørbladet. Hver kveld festes løkken til kroken på døra, og dette gir en skikkelig høy alarm dersom døra åpnes og alarmen utløses.
Pris 2x 99 kroner + et par enkle kroker, litt tynn wire og selvklebende borrelås. Nå sover jeg litt tryggere om natta....!
(Lett tilgjengelig ved senga har jeg en boks Lady Guard forsvarsspray - 149 kroner hos Clas Ohlson) (Skytevåpen er jo forbudt) ! :yes:
 
Toppen