• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kamremsbyten eller kedja.

Örjan o Helen

HBK Medlem
Kommun
Härnösand
HBK-Nr
9222
Medlemskap
2025
Hej, läste i nya husbilhusvagn , på sidan 79 pratas det på en insändare om kamremsbyten . Där svarar redaktören med att Fiat 130multijet har kedja . Vet nån om det stämmer , jag har en årsmodell.12 . Eller är det dom nyaste motorerna det pratas om? Tacksam för svar MVH . Fransen.

Kaehne4363

HBK Medlem
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2027
Sv: Kamremsbyten eller kedja.

Da jeg købte min camper i 2011 downloadede jeg en manual fra https://www.fiatcamper.co/se/home

Side 201 ser ud som på billedet herunder.

Forhandleren fortalte mig, at kun motormodellen 160 Multijet har kamkæde, og at de andre modeller har kamrem.

Siden har FIAT skiftet motor, men jeg ved ikke fra hvilken årgang.

Bilagor

• kamrem.jpg
    kamrem.jpg
    220 KB · Visningar: 37
F

F.d. 53018

Guest
Sv: Kamremsbyten eller kedja.

Hei! Jeg har en 2008 Fiat Ducato med 100 HK motor levert av Ford. Den har kjede, ikke kamrem. Etter det jeg har fått opplyst, gjelder det bare 100 HK-bilene av denne årgangen. Mvh! alfb

Toppen