• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kamremsbyte C25?

F

F.d. 15349

Guest
Hej.
Vi är ganska nya husbilsägare. Köpte en Citroen c25 diesel -90 för ett och ett halvt år sedan efter att ha haft en gammal ombyggd lt31:a tidigare.
Har nu börjat fundera på det där med behovet av kamremsbyte på C25.
Kollade våra papper och det visade sig att den var bytt för 2200 mil sedan. Dock var det gjort 2006, dvs 7 år sedan.
Vet någon intervallerna? Är det viktigast med antal mil eller är 7 år sedan gränsfall?
Vi själva kör kanske 350 mil per år. En långfärd till tyskland och kortare utflykter då och då.
Tacksam för svar.

F

F.d. 24414

Guest
Sv: Kamremsbyte C25?

Zahnriemensatz 2 Zahnriemen 2 Umlenkroll - Autoteile Augustin

Här hittar du kamremssats för 79 EUR + frakt, bra pris för 2 remmar + spännrullar.
Det kan nog vara på tiden efter 7 år att byta, speciellt när delararna är så billiga och att du definitivt blir stående om en av remmarna havererar.
Om du själv skruvar eller har en bekant som kan byta kamrem så är det ett relativt enkelt jobb.
Det tog ca 1-1.5 timme för mig att byta remar och spänrullar i sommras.

Toppen