• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kamkedja

Sv: Kamkedja

Vad är det som händer i Audi-motorerna? Är det själva kedjan som brister? Eller kedjesträckaren (hydralisk ?)som havrerar?
BengtÅke Linder vet du?
// Göte J

Detta gäller ju bensin 6:orna .
Det är tydligen en kombination av lite får lång kamkedja som slits in och blir lite längre och att sträckaren också slits så tuggar det över .

Detta är ju känt även på 2,4:orna och inläggen började komma redan slutet på 2008 :
NA Forum - Varning för Audis kamkedja

Han hade servat enligt följande (urklipp).
Första service var gjord vid 2534 mil – före 3000 mil, bra.
Andra service var gjord vid 5314 mil – före 6000 mil, bra.
Tredje service var gjord vid 8750 mil – före 9000 mil, bra.
Men den 3000 mila servicen var ju inte så bra eftersom mellan service 2 och 3 så hade bilen gått 3436 mil och det var ju alldeles på tok för långt för att audi skulle ge någon garanti ....

Aldrig köper jag en Audi med bensin 6:a av dom årsmodellerna , jag och kompisen köpte dock en 2001:a och fixade till och den hade gått 27000 mil på samma kamrem (det är inte kedja på dom) men den bytte vi direkt .

Hade lite "fin besök" förra helgen då jag fixade till (motorjournalens) Peter Sundfeldt tjusiga Audi 200 quattro ..

Sv: Kamkedja

mondeo = hobby stakas dig jag är inne på min andra mondeo. fördelen är billiga resärv delar. många på delar på skroten. billiga i drift för en stor kombi. gå med i Ford clob sweden det är gratis. det är nästan lika bra klubb som detta om man har frågor om bilar

Tillbaka
Toppen