• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kameralarm

Jens N

HBK Medlem
Inlägg
159
Kommun
Upplands-Väsby
HBK-Nr
23529
Medlemskap
2025
Sv: Kameralarm

Hej,

Finns lite olika typer av GSM uppkopplade kameror.
Dom skickar ett sms, med bild, då det är en rörelse framför kameran.
Finns även vanliga åtelkameror om man vill.

Jens
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Kameralarm

Med appen Presence och en utrangerad iPhone fixar man enkelt ett videolarm som utlöses vid rörelse på 100 meter.
Videoklipp kan ses och övervakning kan ske varhelst man befinner sig.

image.png
 

mlundqvi

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Täby
HBK-Nr
15207
Medlemskap
2024
Sv: Kameralarm

Har installerat en rörelseaktiverad kamera av märket "YoYoCam 3g indoor" som skickar ett mms vid rörelse över GSM ( comviq kontantkort). Har även larmvakt för temperaturförändringar. Finns även en tillhörande mobilapp för ios/android för att konfigurera/larma av/på.
Kör själv android på mobilen och har kompletterat med gratis app "sms alarm" för att filtrera ut larm meddelanden. Funkar mycket bra. Magnus
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.441
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Sv: Kameralarm

Jag har precis testat Presence, funkar kanon med min gamla iPhone 3GS!
Ska tydligen funka även med Androider, ska leta fram min gamla "Slamsug"S2 och testa.
Funkar det så får det bli en i garaget och en riktad framåt i bilen. Hemma kopplar de upp sig mot hemma WiFi och är man på resa så koppar de upp sig mot mini routern.
Billigare kan det ju inte bli när man återvinner gamla telefoner.
Tackar för tipset!
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Kameralarm

Jag har precis testat Presence, funkar kanon med min gamla iPhone 3GS!
Ska tydligen funka även med Androider, ska leta fram min gamla "Slamsug"S2 och testa.
Funkar det så får det bli en i garaget och en riktad framåt i bilen. Hemma kopplar de upp sig mot hemma WiFi och är man på resa så koppar de upp sig mot mini routern.
Billigare kan det ju inte bli när man återvinner gamla telefoner.
Tackar för tipset!

Ja, den är överaskande bra och funkar förutom som rörelselarm till att se hur det ser ut på infarten hemmavid från andra sidan klotet.
Ett utmärkt sätt att använda en utrangerad iPhone/iPad helt gratis.

image.png
 

mlundqvi

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Täby
HBK-Nr
15207
Medlemskap
2024
Sv: Kameralarm

Ursäkta sent svar. Köpt på spotsafe.se med medlemsrabatt från caravan club (möjligen tillfällig). Installerade ovanför TV. Täcker bodelsdörr och mittdel av hytt. Nyttjar tv'ns cigguttag för strömförsöjning (batteribackup ingår).
 
Toppen