• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

kamera

F

F.d. 55293

Guest
Hej!
Önskar tips om en digital kompaktkamera modell bättre.
Mvh Lena Sunesson:cool:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: kamera

Et godt sted for sammenlignende informasjon om kamera er Akam.no

En må selv finne ut om det er zoom, størrelse eller andre parameter som er viktige. Selv foretrekker jeg et lite kamera med objektiv som ikke stikker ut, og helst et kamera som tåler litt vann selv uten dykkerhus. Andre vil ha en laaaang zoom i et kompakt kamera.

F

F.d. 55293

Guest

Hm är inte så hemma i detta. tror inte lång zoom är nödvändigt? Vill ha en enkel automatkamera som klarar darr och mörker.
Mvh Lena

F

F.d. 2911

Guest

Titta på Fotosidan.se gå in på prudukter sen går du till recentioner.
Där finns det mycket bra tips.

H

hianders

Guest

Hej Lena!

På kameran du "kommer att köpa" står det Panasonic Lumix DMC-LX3 om du vill ha en kamera enl. dina önskemål. Kolla på den och jämför med alla andra tänkbara. Den har ett mycket bra vidvinkelobjektiv som dessutom mycket ljusstarkt. Ett tänkbart alternativ är Canons G10.
Använd stativ för bra bilder, gäller för alla kameror alltid!

Hasse

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Alla de stora kameramärkena Canon, Nikon, Olympus, Panasonic m.fl. har likvärdiga kameror. Man bör kanske undvika de billigaste (plastlinser) och de dyraste (för många inställningsmöjligheter) och hålla sig i ett mellanskikt som amatör. Nu finns det kameror med optisk zoom upp till 26 gånger (Olympus) som tack vare bildstabilisering tar riktigt bra bilder till rimligt pris. Detta hade inte varit möjligt för bara några år sedan.

F

F.d. 58547

Guest

Och jag har ju köpt mig en canon SX10 som jag är mycket nöjd med,har ju även en systemkamera som inte får följa med lite mycket längre.
Sx10 an är smidig o lätt att ha med sig. Går även att filma med och går att zooma långt med.
I stort sett jämt när jag går ut med hunden är den med.
Denna kamera rekomenderar jag varmt ca pris 3500:-/susanne

F

F.d. 55293

Guest

Tack ska ta en rundtur o kolla av dessa rekomendationer.
Mvh Lena

Toppen