• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kamera med Android

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Polaroid SC1630 – en kamera som kör Android

Swedroid:
Smartphone, smartwatch och nu smartcamera – våra prylar blir allt smartare och kan göra mer och mer.
Under årets CES har amerikanska Polaroid presenterat sin så kallade smartcamera SC1630.
Det är en 16MP-kamera med 3x optisk zoom och 5x digital zoom.

Inget anmärkningsvärt med de funktionerna men till skillnad från en vanlig fristående kamera kör SC1630 Android och har tillgång till Market.
Det gör att kameran kan använda sig av alla fotoappar i Googles programbutik och eftersom enheten har utrustats med Wi-Fi går det att ladda upp ens bilder direkt till onlinebildtjänster och sociala nätverk.

Specifikationer:
  • Android (ej angiven version)
  • 16MP-kamera
  • 3x optisk zoom
  • 3,2-tums pekskärm, widescreen
  • Wi-Fi
  • Ansikts- och leendeigenkänning
  • ”Smart Albums”
  • Geotaggning
  • Borttagning av röda ögon
  • Färgkorrigering
  • 32GB lagringsutrymme via minneskort

Polaroid-SC1630-smartcamera.jpg
 

Peterpan

FD HBK Medlem
Inlägg
452
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
2924
Medlemskap
2022
Sv: Kamera med Android

Vilken pryl!
Tekniken går verkligen framåt. Nu kan man fråga sig om det är en mobil med kamera eller en kamera med mobil.
Tack knarrevik för din nyhetsbevakning. :msn_cellphone:
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Kamera med Android

Prylen har ikke telefonifunksjonalitet, så det må klassifiseres som et kamera.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Kamera med Android

Vanliga röstsamtal funkar inte men kanske Viber, Skype m.fl. med WiFi. Om det finns mikrofon och högtalare.
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Kamera med Android

Mikrofon bör ju åtminstone finnas, efterom övbervägande delen av alla kameror idag kan filma och spela in ljud. Dessutom kan de flesta också spela upp resultatet.
Så Skype bör man kunna få igång. Viber däremot kräver väl ett telefonnummer, så den går bort.

//Stefan
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Kamera med Android

Du har nog rätt beträffande mik och högtalare. Vad beträffar Viber så skall det funka som på iPad, dvs att du "lånar" ett nummer. Jag använder Viber på min iPad nästan dagligen.
 
I

Ixeofors

Guest
Sv: Kamera med Android

Helt rätt! Knappa bara in ditt egna mobilnummer på den enheten så kan man anväda viber även på denna.

/Ronny
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Kamera med Android

Sedär. Jag kan inte ens installera Viber på min Galaxy tab (wifi inte 3G).
Ej supportad plattform enligt Market.
Så jag har inte försökt installera den vid sidan av.

//Stefan
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Kamera med Android

Sedär. Jag kan inte ens installera Viber på min Galaxy tab (wifi inte 3G).
Ej supportad plattform enligt Market.
Så jag har inte försökt installera den vid sidan av.

//Stefan

Nu var det längesedan jag installerade Viber på min iPad men om jag inte minns fel fick jag en fråga vilket mobilnummer det gällde.

Det SMS som jag fick på det numret i en annan mobil knappade jag in på iPaden varefter det var klart.
När man ringer det numret med Viber så ringer det alltså på min iPad.

På liknande sätt bör det fungera på plattor utan 3G.

På tal om Viber har det sålts slut på alla miljonerna iPhone 4S i Kina (under kravalliknande former) första dagen vilket innebär ytterligare några miljoner Viberanvändare.

Det sägs också att det varje dag blir 700.000 nya Androidanvändare och även de flesta av dem installerar Viber.

Man kan undra vad mobiloperatörerna skall livnära sig på? Fasta avgifter?
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Kamera med Android

I samband med att jag håller på att skaffa mej en Ipad, (Knarrevik det blir en med 3G, åter tack!), så satt jag och kollade på lämpliga kontantkort till den, och såg då att flera teleoperatörer inte längre tillåter IP telefoni på de billigare korten.

//Tommy
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Kamera med Android

I samband med att jag håller på att skaffa mej en Ipad, (Knarrevik det blir en med 3G, åter tack!), så satt jag och kollade på lämpliga kontantkort till den, och såg då att flera teleoperatörer inte längre tillåter IP telefoni på de billigare korten.

//Tommy

Jag använder ett vanligt Comviq kontantkort och det funkar bra, max 6 kr/dag för obegränsad surf och samtal eller mindre vid större insats (<3 kr/dag).
Comviq Smart
 
Senast ändrad:
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Kamera med Android

Jag använder Universal med Obegränsad surf och de använder Telenors nät. De har inte heller begränsningar gällande ip-tele. (detta kostar 57 kr i månaden med maxhastighet av 1 Mbit, men de har även ett rent mobilt bredband för 148 kr på 6 Mbit)

//Stefan
 
Toppen