• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kamera i vindrutan.

F

F.d. 55624

Guest
Sv: Kamera i vindrutan.

Hej! Jag har köpt en FineView CR-500 HD (Black Box) från
www.bilkamera.se
Har monterat den högt upp i mitten på frontrutan och den täcker då hela rutan (120 grader). Den startar normalt vid tändning på¨och spelar in 5-30 bilder/s på ett Micro-SD kort (max 32GB) i HD vilket räcker i ca 4 tim med högsta upplösning och max bilder/s. Kör dock normalt med 5 bilder/s och 720p. Då räcker naturligtvis kortet många fler timmar. Den spelar in med GPS som ingår. Har kört hela sommaren med den och håller på att utvärdera den. Mycket bra bilder! Det ingår även krockcensor och inspelning vid kollision, bra vid tvister! Finns även möjlighet att spela in rörelser, tex med parkerad bil nattetid (IR-belysning).
 
Senast redigerad av en moderator:

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Kamera i vindrutan.

Denna är bra, men ljudet är svagt, åtminstone på min.
Originalprogrammet för uppspelning är kass men länken till ett annat (Registrator view)finns på sidan.

Ambarella A2S70 GS900 2.7'' Full 1080P Car DVR Camera with GPS [GS900]FoxOffer - Wholesale, OEM, Drop shipping from China directly

Så här ser skärmen ut när man spelar upp från denna kamera. På den andra bilden visas att man kan få fram position, hastighet, acceleration, G-värde mm för varje enskilt ögonblick.

Image1.jpg

Image2.jpg
 

Perrovski

FD HBK Medlem
Inlägg
503
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
232
Medlemskap
2022
Sv: Kamera i vindrutan.

"
Hej! Jag har köpt en FineView CR-500 HD (Black Box) från. Den spelar in med GPS som ingår. Har kört hela sommaren med den och håller på att utvärdera den. Mycket bra bilder! "


Hej Conkar.
Jag funderar på att köpa en kamera, kanske som din.
Kan du visa på bilden inuti bilen hur den ser ut.Tänker på alla sladdar etc.
Ingår verkligen GPS i priset ?
Mvh
Longin
 
F

F.d. 25203

Guest
Sv: Kamera i vindrutan.

Har också funderat på kamera, problemet är att man ska komma ihåg att starta den och stoppa den. Eller görs det automatiskt?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Kamera i vindrutan.

Dashkamerorna startar och stoppar automatiskt om ciguttaget är kopplat till tändningen.
 
F

F.d. 55624

Guest
Sv: Kamera i vindrutan.

Hej! När jag köpte min FineVu i våras hos www.bilkamera.se ingick GPS, nu har de tydligen delat på kamera och GPS. Kom ihåg att köpa till ett polaroidfilter, reducerar reflexer och ger bättre sikt genom rutan! Kolla även om klubben har rabatt, har sagt till!
/Conny :D
 
Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Kamera i vindrutan.

Märkligt att GPS-delen inte ingår!
Även kamerorna för 150 kr på Ebay har denna funktion inbyggd.
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Kamera i vindrutan.

Hej
Kolla Dashboard Camera Reviews

Jag funderar på att köpa denna Mobius Camera - The 1080p Action Cam, Dash-Cam, Anything Cam,
som kan användas till mycket olika och lovordas högt.
Mobius Actioncam Full HD Sports Camera 1080p 30fps 720P 60FPS Pocket Camcorder | eBay

Mer beskrivning Mobius Camera - The 1080p Action Cam, Dash-Cam, Anything Cam - Full review (with samples). - YouTube

Här är vad jag skrev i DACF - så man kan försöka förstå det danska språket och jag kan läsa svaren om du förstår det - om det ens blir några svar.
Tack på förhand :) för seriösa svar.
Når jeg ser Mobius YouTube videoerne på lige under ca. 20 tommer skærmbillede, er det rimeligt godt,
men jeg er i tvivl om hvor god opløsning YouTube kommer ind på skærmen med.
Synsafstand til skærmen ca. 80 cm - altså lidt længere end ved normalt brug sammen med tastatur (40 - 50 cm).
Hvis videoen var downloaded på lige fod' med mine HD videoer - hvor meget bedre ville mon full HD med Mobius blive ?

Efter min erfaring og ønsker er jeg i tvivl om:
- kan der vælges ekstern kontinuerlig lagring til f.eks. harddisk - eller kun et spørgsmål om ikke formatering af SD kort - har jeg læst lidt om.
- kan der zoomes uden tab af format - optisk justering med umbraco synes muligt - bøvlet' (zoom fjerner fiskeøje' eller vild action)
- kan smartphone(android) tilsluttes via kabel for test af focus - PC skulle virke.
- kan den købes i Skandinavien(red.) ? - den synes meget populær over hele verden - ikke mindst i Østeuropa hvor de nok har en del erfaring med meget andet skrammel :)

Mobius 1080p Cam giver rimeligt gode scener i full HD og til en fornuftig pris - værd at arbejde med efter eller under rejsen."
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen