• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kamera i framrutan?

W

Weckman

Guest
Räcker det med att stänga av appen för trafikkameror i navigatorn alternativt välja bort kamerorna vid nedladdning kartinfo mm.
Det senare kan ju inte betraktas som en "apparat" där jag har möjlighet att utnyttja en ej tillåten funktion eftersom navigatorn då inte
innehåller nämnda funktion.
Helt rätt. Får inte vara aktivt
@perjan hann före att svara. Men dubbelt svar är bättre än inget svar alls
 
Senast redigerad av en moderator:

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Ja det vart uppenbart en landsförväxling. Jag tänkte inte heller på det i farten :)

Men varför skrev du inte det istället för att bara kort kräva av en länk? Det såg lite tråkigt ut även om det kanske inte var menat så.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Hej ! Bara en (onödig) pryl enligt mig. Sedan följer hbks special gren att problematisera struntsaker.
BBa

Ja och att anmärka på varandras beteende :) Vi är nog lika goda kålsupare allihopa.

Det är ju å andra sidan det som får forumet att leva. Tänk så tråkigt utan alla dessa trådar som skenar iväg till något helt annat spännande och dom små munhuggningarna vi har emellanåt.
Är man inte alltför konflikträdd så friskar det bara upp så länge vi kan hålla oss från rena personangrepp.

Ursäkta urspårningen:cool:
 

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.622
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Hej ! Bara en (onödig) pryl enligt mig. Sedan följer hbks special gren att problematisera struntsaker.
BBa
Onödig pryl tyckte jag också tills jag vid flera tillfällen hade mött långtradare som i full fart glatt skar kurvorna och körde över mittlinjen på länsväg 205 mellan Svartå och Laxå. Som tur var körde jag lilla PB1:an de gångerna, så jag kunde köra ut på gruskanten. Med husbilen hade det antagligen smällt eller så hade vi hamnat i diket. Med en kamera i vindrutan finns det objektiva bevis på sådana situationer.
 
Toppen