• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

KAMERA ÖVERVAKNING

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.182
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag har monterat in ett mobilt övervaknings set.... En DVR 12volt och fyra ir-kameror..... Jag har ju tidigare nästan bara kört i östra delen av Europa och Turkiet, men skall nu till vintern köra genom västra Europa för att komma till Marocko, där jag tänker stanna ett tag. Jag har träffat flera personer med husbilar från olika länder, och flera av dem har berättat om risker och vad de har blivit utsatta för i västra delen av Europa..... det värsta var en italienare som berättade om hans vän som körde i Sicilien....En bil stoppade vännens husbil....och när föraren klev ut så blev han nedskjuten....
Systemet hindrar ju ingen om de har onda avsikter.... men om man överlever kan det ju vara bra att ha film på händelserna..... om man inte är själv vållande till olyckan:twitcy:
Jag har en kamera i varje blinkers, en som tar allt framför bodelsdörren..... och så en som tar framåt.... just denna kamera kan vara bra om man är inblandad i en trafikolycka.... systemet spelar in automatisk när tändningen slås på..... eller om man startar det manuellt (det får man själv koppla ihop) sen skall jag koppla så att systemet startar när bilen larm aktiveras...
Det tog nästan två dagar att dra alla kablar och koppla allt..... sen fungerade det inte som det skulle.... efter kontakt med säljaren i Kina så fick jag ändra på lite kopplingar och koppla in ett relä till kamerorna.... manualen som följde med är ingen hit... så att koppla efter den är inte alltid att rekommendera.....systemet har lång inspelningstid och allt spelas in på upp till 2st 32Gb SD-kort, systemet väger inte över 1 kg och drar med kamerorna ca 0,5amp..... Jag kopplade det till backkamerans skärm... kapade kabel som är till kamera två..... sen visar det sig att kablarna är felmärkta.... så jag har information på bilderna som skall vara på kamera 1 när jag backar..:swoon:Sen är installationen i pc:en på Kinesiska..... så det var bara att gissa vilka knappar man skulle trycka på för att installera medföljande program.... men efter en del feltryck så blev programmet installerad...
Sen kan det också vara bra att ha kamerorna om svärmor eller liknande kommer på besök :twitcy:

I dag är det i skuggan 32,5........ plus grader

Kram Peter & Wovi...... fan va bra det är med ett rätt stavnings program här på forumet.... även om jag får upp dumma förslag ibland.... men det hjälper en med dyslexi....
 

Bilagor

  • $T2eC16RHJH0FG0)9eygmBR2qyzPl1!~~60_1.JPG
    $T2eC16RHJH0FG0)9eygmBR2qyzPl1!~~60_1.JPG
    34,1 KB · Visningar: 721
  • P1020300.JPG
    P1020300.JPG
    124,8 KB · Visningar: 31
  • P1020318.JPG
    P1020318.JPG
    81,3 KB · Visningar: 26
Senast ändrad:
Toppen