• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Elsystem Kablar till stängning i bodelsdörr

sallden

HBK Medlem
Kommun
Lerum
HBK-Nr
15686
Medlemskap
2025
Hejsan

Jag plockade av sidostycket till bodelsdörren på min Niesmann Bischoff Arto 2008 för att kolla upp vad som var fel på låsmekamismen. Det visade sig att en fjäder var av, så den ska beställas.

Under tiden jag grejade, ramlade sidostycket och drog med sig plus- och minuskabeln innan jag hann se var de var inkopplade. Är det någon som vet var dessa ska in? Det är den röda och den vita längst ner på första bilden som åkt ur. (Plus- och minuskabel)

Kanske ett långskott, men söker en lösning på olika håll.
2ED1747C-9D16-4B65-9A1C-B3B584A9B3A3.jpeg

HW61

HBK Medlem
Kommun
Burlöv
HBK-Nr
36504
Medlemskap
2025
En centrallåsmotor brukar ha en minus och 2 plus kopplingar (svart, grå och blå om svarta delen i mitten är centrallåsmotoren - bestämma minus (blocket till vänster ?) Sen får du mäta upp/hitta öppnings- och stängningssignalerna. Den gråa skulle kunna vara en av plussignalerna. Därefter borde du kunna koppla ihop det. Vad den röda med kabelsko som är av har för funktion har kanske inte med centrallåset att göra. Dra av de 2 blocken till höger - finns kopplingar som saknar sladd i yttre delen av blocken ?

Undrar om kabeldragning/kopplingar är original - skarvhylsan förvånar Liksom krysset på blocket till höger. I blocket till höger finns plastade kabelskor - de är nog inte ursprungliga.

Senast ändrad:
Toppen