• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Købe pepperspay i Sverige

kastrup7

FD HBK Medlem
Inlägg
233
Kommun
Danmark
HBK-Nr
9679
Medlemskap
2023
Hej

Jeg har tidligere for tilsendt pepperspay som netkøb fra Sverige. Kan i anbefale
En helst en netbutik

Takker
Flemming
Danmark
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Købe pepperspay i Sverige

Se upp med pepparspray tårgas och dyl. Det klassas som vapen i sverige och olaga vapeninnehav är numera ett brott med höga straff. Räkna med fängelse.
 
F

F.d. 15918

Guest
Sv: Købe pepperspay i Sverige

Pepparspray ar förbjudet, "färgsprayen" som är laglig kladdar bara ner, jag antar att du vill ha något i husbilen för att försvara dig vid eventuellt inbrott. Tyvärr är det mesta klassat som vapen och får inte innehas utan licens, då får man titta på något annat. En sån här Hjulmutternyckel - Verkstadstillbehör - Biltema fungerar lika bra som en teleskopbatong förutom att den är bra när du måste byta däck, dessutom är den laglig:eek:
//Nisse
 

Arne Berger

HBK Medlem
Inlägg
42
Kommun
Norge
HBK-Nr
5057
Medlemskap
2024
Sv: Købe pepperspay i Sverige

Brannslukker av pulvertypen er effektivt. Pös pulver på banditten, og han blir både nöytralisert og merket. Dette pulveret er veldig vanskelig å få vasket vekk, spesielt gjelder det håret. Skurken er merket i mange timer og polisen har en lett jobb med å identifisere den skyldige.

Mvh Arne
 
J

Jarn

Guest
Sv: Købe pepperspay i Sverige

Som sagts ovan, det är olagligt i Sverige och klassas som vapen.
Avser du att köra söderut så finns det att köpa i campingaffärer, bensinmackar m.m. i Tyskland. Kostar 7,50 - 8,50 €. Står på förpackningen att det inte får användas mot människor utan mer t.ex. om man blir angripen av en hund.
 

Håkand

HBK Medlem
Inlägg
979
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
3312
Medlemskap
2024
Sv: Købe pepperspay i Sverige

Hur ser det ut i bilen om man tömt en pulversläckare över en inbrottstjuv? Det kanske är billigare med en sanering än att bli av med pengar mm men jag skulle nog gärna använda något annat, t.ex. pepparspray
 

Jerry1

HBK Medlem
Inlägg
99
Kommun
Nykvarn
HBK-Nr
29582
Medlemskap
2024
Sv: Købe pepperspay i Sverige

Åker Du till Tyskland kan du köpa på dig nåra stora flaskor pepparspray av typen "Bearspray".
Skulle Du, som tidigare ostraffad, använda dessa att försvara Dig med, så blir det bara villkorlig dom.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Købe pepperspay i Sverige

Hur ser det ut i bilen om man tömt en pulversläckare över en inbrottstjuv? Det kanske är billigare med en sanering än att bli av med pengar mm men jag skulle nog gärna använda något annat, t.ex. pepparspray

Man skall inte tömma släckaren på inkräktaren utan slå honom i skallen med den. Detta kallas för nödvärn & är godkänt:twitcy:

Bennie
 
Toppen