• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Köra gasol medans man kör..

Jonker

HBK Medlem
Kommun
Tierp
HBK-Nr
20617
Medlemskap
2025
Va å titta på bil idag å fick höra att man FÅR INTE
Ha gasol på,medans man kör.
Bara om du har krocksensor /gasol prylen...
Kopplad är de tillåtet. Upps tänkte jag.
Är de fler än jag som är tanksprid och kanske oaktsamhet.
Nu ska de bli ändring på det!

F

F.d. 58882

Guest
Sv: Köra gasol medans man kör..

Nu har jag fått besked från Truma vad som är rekommenderat gällande byten av slangar & reducerventiler.

Hej Bennie!

I Sverige finns inga myndighetskrav på bytesintervall men generellt rekommenderas;

- att byta slangar som utsätts för solljus vartannat år
- att byta ”inomhus” monterade slangar var tredje till vart femte år beroende på skick.
- Att byta regulatorer vart tionde år.

Detta följer i princip de i Tyskland mera stipulerade intervallen.

Vi rekommenderar starkt att även gasfilter finns monterat på högtrycksslang från resp. gasflaska!
Se nätsidan https://www.truma.com/se/se/press-events/gasfilter-im-doppelpack.php

Med bästa hälsning!
Mats Rosén
Affärsområde Truma Skandinavien & Eftermarknad

Bennie

F

F.d. 58882

Guest

Varför inte göra som jag? Köp dom hos en handlare så kostar dom 250:- inkl. reservpatron. Dom har en drive just nu.

Bennie

F

F.d. 58882

Guest

Jag köpte mina filter hos Plastmodeller i Trollhättan som är AGA-depå & återförsäljare/serviceverkad åt Truma. Det skall gå att få filtret till detta pris hos alla Truma's återförsäljare.

Jag kollade på hemsidan & nu var det lite dyrare men ändå ett relativt bra pris.

https://www.truma.com/se/se/press-events/gasfilter-im-doppelpack.php

Bennie

Senast redigerad av en moderator:
Toppen