• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Köpte på Coop vattenmockasin

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.138
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Köpte idag på Coop ett packet kyckling bröst file..... När jag försöker steka köttet så blir det fullt med vatten i stekpannan :eek:
Jag har hört att orm skall smaka som kyckling..... Nu misstänker jag att Coop har lurat mig.... Coop har säkert lagt i påsen filéerna från en vattenmockasin... Eftersom det blir så mycket vatten i stekpanna :swoon::twitcy:

IMG_20201221_160057.jpg

Bone apeti...... :bye:
 

Golfbil

HBK Medlem
Inlägg
701
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
28667
Medlemskap
2025
Ganska vanligt.

Innan du skär dem i bitar nästa gång så torka av hela filéer och kolla på dem.
Brukar oftast finnas små synliga hål där man sprutat in vatten för att få upp vikten.

Om inte så är fallet så kan det bero på det vanligaste misstaget, att man lägger i för mycket i pannan så temperaturen på pannan går ner och man börjar koka köttet istället för att steka det.

Ser ut som om du har någon sorts tunn non-stick variant av stekpanna dessutom(?). De tappar temp illa fort om man lägger för mycket.
Blir varma fort=spar gas, men värdelösa att göra något annat än omelett i. imo
 

coe

HBK Medlem
Inlägg
288
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
3052
Medlemskap
2024
Så kallad marinering, insprutat saltvatten, i kyckling och ytterfilé med mera är väl bara till för att höja smakupplevelsen.
Jag har för mig att jag hört någon ur producentledet förklara det så.
(Endast en smula ironiskt.)
 

staffanulla

HBK Medlem
Inlägg
264
Kommun
Hammarö
HBK-Nr
6734
Medlemskap
2024
Köpte idag på Coop ett packet kyckling bröst file..... När jag försöker steka köttet så blir det fullt med vatten i stekpannan :eek:
Jag har hört att orm skall smaka som kyckling..... Nu misstänker jag att Coop har lurat mig.... Coop har säkert lagt i påsen filéerna från en vattenmockasin... Eftersom det blir så mycket vatten i stekpanna :swoon::twitcy:

Visa bilaga 203826

Bone apeti...... :bye:
En vd jag hade en gång i tiden kallade att spä ut med vatten eller som han kallade det =använda profitol
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Det är samma sak med köttfärs. Det går inte att steka den längre. Det spelar ingen roll hur hög temperatur man har i pannan, den kokar likt förb...t i sitt eget vatten.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.138
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag vill minnas att mängden vatten står på förpackningen men är inte säker

Jodå.... Nu ser jag att det står 1000gr kyckling filéer..... Varav 87% är kycklings filéer :swoon: :msn_weird:
Inte ens i min vildaste fantasi trodde jag att jag skulle behöva kolla om det fanns vatten i köttet..:eek:

Snart spär de väl ut vattnet med något ännu billigare när du köper bordsvatten i affären :twitcy:
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.138
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Så kallad marinering, insprutat saltvatten, i kyckling och ytterfilé med mera är väl bara till för att höja smakupplevelsen.
Jag har för mig att jag hört någon ur producentledet förklara det så.
(Endast en smula ironiskt.)

Att våra myndigheter har gått på den "storry" är ju helt otroligt :swoon:
Vill man ha den smakupplevelse så kan man ju själv salta maten :eek::rolleyes:
Undra hur de som inte vill ha salt i maten gör :rolleyes::eek:
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.820
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
I Tyskland, Frankrike, Spanien o Portugal har vi inte upplevt samma problem med vatten när man steker kött som i Sverige. Ibland har Coop eller Lidl i Sverige tysk fläskfile och den har heller inget vatten i sig. Det är synd att "någon" förstör det svenska köttet.
 
Toppen