• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Köpa plåtis

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
En stor skillnad i rymd. Det är verkligen ett helt annat sätt att leva.
Vi testade plåtis ett år men insåg snabbt att vi ville ha möjlighet att röra oss inne i bilen. Bara att man är 2 stycken som vill sitta bekvämt vid ett bord och t.ex. läsa samtidigt som man sträcker ut benen eller lägger upp dom på något kan vara en utmaning. Lastmöjligheterna är oftast rent usla då det är svårt att få till samma kluriga lösningar som med vanliga husbilar. 2 cyklar, bord och stolar vill man ju minst ha med sig. Sen måste man ha med sig vattenslang, elkabel och lite annat smått och då är det ofta proppfullt under sängen bak.
Åka plåtis tycker jag är lite som att lyxtälta :) . Fördelarna är väl främst bredden på utsidan om man är obekväm med större bilar.
Men smaken är som baken och man vet troligen inte förrän man testat.
Vi har lyckats få med allt i vår nya plåtis som vi har haft med i våra 7.5 m bilar utan problem och ca 200 kg lastvikt kvar vid vägning.
Detta har vi med: 2 cyklar Micro bike på cykelstället, i Garaget: matta 4x2.5 m Gasol grill weber, en låda med kablar 15 m rulle 2 olika adaptrar Samt 10m vanlig husbils kabel, spännband, mark skruv, slägga, liten torkvinda, några förankringsstroppar, samt silver tejp. En liten verktygslåda, en vattenkanna, 2 småbord, 2 st strandstolar 2 st vanliga campingstolar, 1 par medium klossar fiama, Bad skor och snorkel i samma låda. Parasoll och vatten fot till den. Detta ligger enbart under vår säng, sedan har vi 2 skåp under sängen som har varit tomma, All små elektronik router osv.. ligger i en hylla inne så det är lätt åtkomligt.
När man ska har fram nått få man ofta lyfta ut en plast låda för att komma åt nästa låda eller grill men det är inte jobbigt när allt ligger i lådor.
 
Toppen