• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Köpa husbil

kulan

HBK Medlem
Inlägg
42
Kommun
Kinda
HBK-Nr
10634
Medlemskap
2024
Hej vi ska köpa oss en husbil vi har haft lite olika genom åren men nu är vi lite nyfikna på 5-6 bältad med u soffa bak har ni några upplysande tankar om det ? Mvh.
 

kulan

HBK Medlem
Inlägg
42
Kommun
Kinda
HBK-Nr
10634
Medlemskap
2024
Inte så noga men 4-5 ton kanske och helst mer än 500 i lastvikt och ingen gammal lastbil som slukar diesel
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.180
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Ja jag tittade runt, inte ens en concorde alkov på 12 ton med u-soffa har mer än fyra bältade platser.

Jag påstår att mer än 4 bätade platser och u soffa inte finns.
 
Senast ändrad:

NotaBene

HBK Medlem
Inlägg
345
Kommun
Sala
HBK-Nr
33242
Medlemskap
2024
Jag har 6 bältade platser, rundsittgrupp (dvs, större än u-soffa) samt färdiga sovplatser till 2 vuxna och 2-3 barn. Massor med förvaring och över 1½ ton i lastvikt.

Dethleffs Trend 7877-2

DethleffsA-7877-2Trend-1.jpg
 
Senast ändrad:

NotaBene

HBK Medlem
Inlägg
345
Kommun
Sala
HBK-Nr
33242
Medlemskap
2024
Förtydligande, jag svarade på trådskaparens funering om U-soffa bak.
Förtydligande: jag gav ett tips på husbil som har 6st bältade platser och en rundsittgrupp (fram). Detta eftersom utbudet av husbilar med "5-6" sittplatser och u-soffa bak är ytterst sällsynt.
 

mhuusko

HBK Medlem
Inlägg
70
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
27343
Medlemskap
2025
Concord Carver 890 RRL har u-soffa bak, men endast 4 bältade platser varav 2 bakåtvända i soffan.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
När ni skriver bältade passagerarplatser så hoppas jag ni inte inkluderar förarstolen.
Isåfall så verkar det finnas flera tips på 5st bältade pass.platser.
I reg.bevisen anges alltid antal pass.platser, både bältade och obältade beroende på årsmodell.
En annan viktig parameter med så många platser är såklart lastvikten.
Lycka till med sökandet.
 

kulan

HBK Medlem
Inlägg
42
Kommun
Kinda
HBK-Nr
10634
Medlemskap
2024
När ni skriver bältade passagerarplatser så hoppas jag ni inte inkluderar förarstolen.
Isåfall så verkar det finnas flera tips på 5st bältade pass.platser.
I reg.bevisen anges alltid antal pass.platser, både bältade och obältade beroende på årsmodell.
En annan viktig parameter med så många platser är såklart lastvikten.
Lycka till med sökandet.
Tänkte om någon har eller har haft en med u soffa bak
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
När vi letade efter vilken husbil vi ville ha så satt jag i en husbil medans min bättre hälft tittar in genom fönstret i ett annat objekt, hon vänder sig om helt lyrisk och säger den här husbilen vill jag ha!!! Den hade u-soffa fram och säkerligen även en baktill, det enda jag sa, du tittar in i en husvagn.:)
 

kulan

HBK Medlem
Inlägg
42
Kommun
Kinda
HBK-Nr
10634
Medlemskap
2024
När vi letade efter vilken husbil vi ville ha så satt jag i en husbil medans min bättre hälft tittar in genom fönstret i ett annat objekt, hon vänder sig om helt lyrisk och säger den här husbilen vill jag ha!!! Den hade u-soffa fram och säkerligen även en baktill, det enda jag sa, du tittar in i en husvagn.:)
 
Toppen