• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

Köpa husbil i Frankrike?

MiCam

HBK Medlem
Kommun
Svedala
HBK-Nr
39485
Medlemskap
2027
Hej är det någon här som har importerat sin husbil ifrån Frankrike?
Hur var det? tänker mest på själva köpet och alla de dokument som man måste få med sig samt tillfälliga skyltar försäkring mm.
Sist men inte minst vi talar inte Franska blir det ett problem?

Ja kan ni inte tala samma språk vilket det nu är, så skulle jag naturligtvis avstå köp. Hur hade du annars tänkt kommunicera? Om du tänkte genomföra det på egenhand.

Senast ändrad:
Numera går det ju trots allt att översätta... ok lite mera jobb..men funkar förvånansvärt bra ändå .. också med en mobil.. man kanske inte behöver översätta exakt all text...o viss utrustning går det förmodligen att hitta instruktioner på även på svenska o skånska... nåja det sista är nog svårare....

Numera går det ju trots allt att översätta... ok lite mera jobb..men funkar förvånansvärt bra ändå .. också med en mobil.. man kanske inte behöver översätta exakt all text...o viss utrustning går det förmodligen att hitta instruktioner på även på svenska o skånska... nåja det sista är nog svårare....
Njae, det vete fan om jag gjort en husbilsaffär med hjälp att Google translate! Eller rättare sagt, det hade jag aldrig gjort!

Hej är det någon här som har importerat sin husbil ifrån Frankrike?
Hur var det? tänker mest på själva köpet och alla de dokument som man måste få med sig samt tillfälliga skyltar försäkring mm.
Sist men inte minst vi talar inte Franska blir det ett problem?
Är lite nyfiken. Vad är det som lockar att importera från just Frankrike?

Njae, det vete fan om jag gjort en husbilsaffär med hjälp att Google translate! Eller rättare sagt, det hade jag aldrig gjort!

Fast nu handlade mitt inlägg om oron kring instruktionsbok på franska. Inte själva affären..så klart.
O jag funderar också kring samma sak som krinil..varför just Frankrike ? Det finns ju i så fall teoretiskt rätt många andra Eu-länder ...

Tillbaka
Toppen