• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Köp inte däck på bythjul.com

F

F.d. 15874

Guest
köpte förra året nya Däck till min husbil, contineltal regn däck,nu så har det blivit cordbrott på alla fyra däcken, säger däckhandlaren där jag bor,tog kontakt med den firma som jag köpte däcken av,och dom säger att jag måste ha kört på en trottoar kant eller påverkats av yttre omständigheter som tex åverkan,dom på denna firma vill inte åta sej att se att det är ett fabrikationsfel på däcken.

Så ni som går i däckbytar tankar köp inte däck av BYT HJUL.COM för skulle det bli något fel på era däck så har ni kört på en trottoarkant eller att däcken har kommit i klämm på något sätt säger dom, denna frirma är inte seriös utan det har varit krångel med dom sedan jag köpte däcken.sen leverans,däcken är slut och vi vet inte när det kommer nya.

Allstå köp inte däck på BYT HJUL.com.
Detta är ett riktigt skräpföretag som inte kan stå för att det har blivit fel på en vara som dom sålt.den mannen jag pratade med sa att det inte var ett cordbrott utan att det måste ha kommit i klämm i en trottoarkant eller
blivit utsatt för yttrepåverkan.

han ställde diagnosen på telefon rakt av,och jag undrade,om jag ringer till min läkare och har ont i huvudet har jag då fått hjärncancer?
man kan bil F........ för mindre

Per 891/
icon13.gif
 

husbilar

FD HBK Medlem
Inlägg
924
Kommun
Vingåker
HBK-Nr
5348
Medlemskap
2021
Sv: Köp inte däck på bythjul.com

Kan du möjligen ha köpt vanliga personbilsdäck? Vi råkade ut för något liknande, däcken var ej avsedda för husbil!
 
Senast ändrad:
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Köp inte däck på bythjul.com

Hmm Hur yttrar det sig skakar, obalans eller annat.
Verkar ju osanolikt att alla fyra skulle bli kass
Vad menar han med cordbrott ?
Det är inte separation han menar ?

gurra
 
F

F.d. 15874

Guest
Sv: Köp inte däck på bythjul.com

Nej jag har inte köpt till en personbil.......utan till en husbil och det pratade vi om speciellt då jag beställde dom,så det är extra lagrade som de skall vara till husbilar.

per 891/
 
F

F.d. 15874

Guest
Sv: Köp inte däck på bythjul.com

Hmm Hur yttrar det sig skakar, obalans eller annat.
Verkar ju osanolikt att alla fyra skulle bli kass
Vad menar han med cordbrott ?
Det är inte separation han menar ?

det skakar bilen går åt alla håll får sitta och hålla upp bilen hela tiden,därför åkte jag till en däckverkstad som konstaterade att det var cordbrott,och fel från första början
ratten skakar så man har nästan träningsvärk när man kommer hem, men nu så står den stilla,jag ger mej inte jag skall hanya däck eller mina 5.500 tillbaka,så enkelt är det bara.
köp inte Däck på det stället, du blir besviken..........och om du nu skulle köpa där så håll dej borta från trottoarer och annan yttre påverkan.

Per 891/
 
F

F.d. 15874

Guest
Sv: Köp inte däck på bythjul.com

Ja det tycker jag med, det var ju därför jag ringde och undrade vad detta var,jo att jag hade kört på en trottoar kant eller att det är yttrepåverkan som har gjort detta,
ARN är redan inkopplade, jag ringde med en gång,att ett däck pajar det kan jag ta men alla fyra,NEJ
köp inte continental!!!!
 
F

F.d. 2577

Guest
Sv: Köp inte däck på bythjul.com

Jag hade nog inte köpt continental i alla fall, inte sedan de tog med Gislaved och flyttade till Portugal. Kundernas påverkan är stor om man bara håller ut. Av samma skäl (konsumentpåverkan) köper jag inte franska varor (främst viner) sedan många år tillbaka. (skälet är Mitterans beslut om atombombsspängningar på 80-talet)
Det gäller bara att vara principfast, har hittat andra bra däck och många andra goda viner.
Leffe
 
F

F.d. 55256

Guest
Sv: Köp inte däck på bythjul.com

Kanske bättre att betala några kronor mer och handlar av sin lokala seriösa handlare. Det är alltid lättare att få rätsida på eventuella problem då.
Ove.G
 
F

F.d. 11346

Guest
Sv: Köp inte däck på bythjul.com

Däckproblem på husbilar är ett uppmärksammat fenomen, innan du
vidtar några åtgärder kolla belastningsklassen på däcken, och väg bilen
och kolla axeltrycket och gör sen en beräkning. Har du siffrorna på din sida
så är saken klar att du ska ha nya däck.
Så här skriver The Scandinavian Tire and Rim Organization (STRO)

http://www.stro.se/annat/privat/cc/husbilsdack.pdf.
 
F

F.d. 15874

Guest
Sv: Köp inte däck på bythjul.com

jah har redan vidtagit alla åtgärder som finns, med alla nummer och vikt belastning,
tagit kontakt med ARN, samt skrivit till plus om detta företag samt mitt problem med däcken. Så denna eftermiddag har ju inte varit så rolig om man säger så, mycket att ringa och förklara sej gång på gång, har en ide att ta kontakt med insider och dess programledare när han är framme i happaranda.
 
F

F.d. 15874

Guest
Sv: Köp inte däck på bythjul.com

ja du leffe lite gott vin skulle man ha nu för att få nerverna i balans.
 
Toppen