• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

köp av husbil

F

F.d. 1649

Guest
Sv: köp av husbil

Hej.
Kolla att det inte har varit hundar i den,den lukten får Du aldrig bort.
Mvh Jan-E.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.620
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: köp av husbil

Fiat Dethleffs 2,5 Turbo diesel -95 | Jämtland | Blocket

åker och köper denna husbil nästa vecka vad tror ni om det?? vad bör jag kolla extra noga. vet att kamremmen byttes vid 9700mil och att den är fukttestad utan anmärkning.känns som en bra deal fick ner priset till 125000kr
---------------------------------------------------------------------------------------------
Hejsan lite info. uppletat om bilen, men du kanske redan vet detta.

Lite mysko att den benäms som -95 för den modellen slutade tillverkas mån. 3 -94. sedan kom den nyare rundade hytten med annan motor, växellåda och framvagn, men den står även som -95 i bilreg.

Lite mysko hk. angivelse ca. 80hk. Det tyder på att det "bara" är en sugdiesel och ingen turbodiesel.

Bilen är uttagen 1994-08-02 i utlandet (troligen Tyskland) Bilen är intagen till Sverige 2008-06-24, och har sedan dess haft 3st. ägare. (Hur många i Tyskland syns inte.)

Att den benäms som -95 och inte en -94 är troligen en miss vid inreggningen i Sverige.

Detta betyder ju inte att är något galet eller mysko med bilen, för den kan säkert vara jättefin och jättebra på alla sätt, men man bör ju i alla fall veta eller bli upplyst om denna info.

M.v.h. Lycka till. JANKRO.
 
F

F.d. 6102

Guest
Sv: köp av husbil

tack för all hjälp jag får här letar nog vidare!!! kanske en westfalia vw.
 
F

F.d. 18017

Guest
Sv: köp av husbil

94 och 05 beror nog på skillnader i modellår och tillverkningsdatum tror jag.
Min passat är modellår 2005 om man frågar VAG men den är tillverkad 2004.
De är ivriga att komma in i framtiden de små tillverkarna.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.620
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: köp av husbil

94 och 05 beror nog på skillnader i modellår och tillverkningsdatum tror jag.
Min passat är modellår 2005 om man frågar VAG men den är tillverkad 2004.
De är ivriga att komma in i framtiden de små tillverkarna.
----------------------------------------------------------------------------
Hejsan :), tveksamt, Jag har hållit koll på husbilar länge nu och faktiskt inte sett någon med den gamla kantiga hytten och äldre konstruktionen, som har benämts nyare än -94.
Men det har väl i o. f. inte så stor betydelse vid den åldern, huvudsaken är ju skicket på bilen och den ser ju rätt ok. ut på bilderna. Tråkigare kanske att det troligen inte sitter en turbo i den.

M.v.h. JANKRO.
 
F

F.d. 6102

Guest
Sv: köp av husbil

Nu har jag tänkt över lite saker och det lutar åt eura mobil alkovbil en 2000 års model som gått 8600mil drevet i växellådan är bytt ingen fukt priset för denna är 260000kr mest troligt blir det denna jag kommer att köpa till veckan..firman utlovar en 6månaders garantil på både bilen och husdelen.vad vet ni om dessa husbilar den har dubbla golv också nåt specielt man bör kolla upp?
 
F

F.d. 18017

Guest
Sv: köp av husbil

Tänk på att när du visar upp de pärlor du suktar efter på forumet så gör du det också inför alla andra som söker information inför ett kommande köp.
Så visst är det bra att få input men det kan också sluta med att någon går och köper den bara för de hittade din länk...

mobile.de en liten sökning visar vad som finns av den modellen i tyskland
 
F

F.d. 6102

Guest
Sv: köp av husbil

blev en eura 585 ls -00 som gått 8200mil kamremmen bytt vid 5600.omdrevad låda mm. fick dock lägga en 100000kr mer än vad jag hade tänkt från början hehe.
 
Toppen