• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Köp av husbil

F

F.d. 7508

Guest
Jag skall köpa en husbil för ca 260000 kr. Är det något speciellt jag bör tänka på?
Robban
 
F

F.d. 2549

Guest
Sv: Köp av husbil

Hej Robban!
Du bör tänka på drygt 500 olika egenskaper på husbilen innan du bestämmer dig. Det är väl med husbil som med husköp. Det är först vid det tredje huset som man blir någorlunda nöjd. Har du sen den värdefulla egenskapen att inte jämföra din husbil med andras, då har du lättare för att bli en nöjd och glad husbilsägare.
Hur, var och när du tänker använda husbilen är naturligtvis avgörande för valet av bil. Jag lämnar ett tips här och kanske det därefter droppar in ett och annat ur den outtömliga källan av kunskaper och erfarenheter som finns inom klubben.
Mitt tips: Tänker du använda bilen när det är köldgrader, då är det ett måste med god isolering både för dig själv och för allt vatten som finns i husbilen - men det kostar.
Lycka till med ditt val, önskar farbror Claes.:ball-icon:
 
F

F.d. 1158

Guest
Sv: Köp av husbil

Hej
Efter ett eget växellådehaveri, skulle det nog vara det jag först kolla hur
tidigare ägare skött den detaljen om det gäller en Fiatmotor vill säga och cirka
fyra fem åar gammal.
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: Köp av husbil

Hej, kolla hur mycket som återstår till lastvikt.

Garantier, finns det några kvar ?

Är det ett Fiatchassi - kolla frambromsar o växellåda.
(Vi har haft två Fiatchassin (nya) och båda har begåvats med fastnande bromsbelägg.)

Lycka till...
DS
 
Toppen