• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Köp av drevningsats utomlands?

Fincan

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
21930
Medlemskap
2026
Någon som vet adress till firma som säljer drevningssats till Fiats växellådor i utlandet?

mvh
Werner

Sv: Köp av drevningsats utomlands?

Hej axel augustin de i tyskland tex finns lite gamla trådar om detta!?

Kjøpte den korteste utvekslingen som fantes til den 1999 modellen jeg hadde. Før byttet så kunne jeg i praksis nesten ikke benytte 5. etter jobben ble 5. det mest brukte fra 65 km/t og opp. Toppfarten ble redusert noe, men den var ikke lovlig i noe land i Europa uansett.

Till en 2,8 122hk tog jag en ändring av 200 varv, blev bra! Växlar hälften så mycket, körbarhet mycket bra, inget högre motorljud.

Ändrade min 2,8 tdi 400 varv. Har fungerat alldeles utmärkt nu i två år. Kör utan problem på femman från 65-70 km/tim. Har inte märkt någon bränsleökning. Möjligen blir medelfarten något lägre på mindre vägar eftersom man använder femman hela tiden utan att behöva accelerera och växla i tid och otid. Hela körningen blir lugnare och mer avslappad. Som tidigare pendlar jag runt 90 även på motorvägen och märker egentligen inte det högre varvet.

Tillbaka
Toppen