• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Generell fråga Kåpa till taklucka

Kanada

HBK Medlem
Kommun
Sölvesborg
HBK-Nr
29116
Medlemskap
2025
Letar efter den översta kåpan till en av takluckorna på vår Hobby 670, årsmodell 2000. Har sökt runt hos husvagns/husbilsskrotarna men tyvärr inte hittat någon. Givetvis inte konstigt efter 25 år och förmodligen är en begagnad lika dålig. Har trots det inte gett upp hoppet att hitta en ännu eftersom alternativet är att byta hela luckan. Ingen större sak att byta luckan men innan jag gör det vill jag kolla med er här på forumet om det ev. finns någon som haft det här problemet och löst det utan att behöva byta hela luckan. Kanske någon som har en kåpa eller vet om någon annan som passar?

Bifogar bild på kåpan med mått.

Bilagor

• Taklucka.JPG
    Taklucka.JPG
    89,5 KB · Visningar: 71

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025
En ersättningskåpa till en MPK 40x40 kostar ungefär en tusenlapp, inklusive frakt.

För knappt det dubbla priset får du en ny, fräsch taklucka och i samband med bytet får du ju (som Stefanjo skrivit tidigare) nytt och fräscht tätningsmedel.

Pålle

Kanada

HBK Medlem
Kommun
Sölvesborg
HBK-Nr
29116
Medlemskap
2025
Men det vet jag redan och som jag skrev i trådstarten är jag redan inne på att byta hela luckan. Är det en MPK ? I så fall passar inte den kåpan på min lucka, det har jag redan kollat. Tog bara en chans att någon kanske visste om någon kåpa.Det hade i så fall bara handlat om att lossa fyra skruvar i stället för ett byte av hela luckan. Det var väl ändå en rimlig fråga att ställa och det var ju det trådstarten handlade om. Men vi lägger ner det här nu.

Toppen