• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Junis på nya äventyr söderut

J.Bergsten

HBK Medlem
Inlägg
504
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
23060
Medlemskap
2024
Portugal nu är vi här. Besök i Faro och gamla stan. Nu har vi nåt vändpunkten på denna resan. Vi har varit ute i 30 dagar och vår resa har 30 dagar till innan vi måste vara tillbaka i Sverige. Vi har åkt tillbaka till Olhao och gratis ställplats mitt inne i stan. Drygt 50 bilar varav säkert 45 var fransmän.Visa bilaga 162549 Visa bilaga 162548
Hur tänker ni åka nu, efter ”vändpunkten”?
 

Gösta Evén

HBK Medlem
Inlägg
1.856
Kommun
Västerås
HBK-Nr
26664
Medlemskap
2024
Blir motorvägen över Sevilla ner till Malaga, sedan långsamt utefter kusten till några trevliga ställen som vi besökt under nedresan. När vi lämnar Spanien blir det snabbspår till Svedala.

Varför åker ni tillbaka till Spanien och därmed samma väg norrut?

Är det inte bra att åka norrut i Portugal utefter Atlantkusten?
 

Junis

HBK Medlem
Inlägg
590
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
17471
Medlemskap
2024
Jag tror och det säger också dom som råder mig, att Atlantkusten har sämre väder, regn blåst och lägre temperatur än Spaniens östkust mot Medelhavet under februari månad. Sedan måste jag gena över mer höglänt terräng för att komma in i Frankrike med viss risk för snö och halt väglag. Bäst väder enligt alla råd är området mellan Almeria och Murcia. Och det är där jag helst vill vara innan resan tillbaka till Sverige
 

Junis

HBK Medlem
Inlägg
590
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
17471
Medlemskap
2024
Idag är vi tillbaka i Spanien. Golf var dagens uppgift på en bana med utsikt över Guadiana River. Inatt står vi på P-plats som finns i Park4night i Porfil en mil väster Huelva med utsikt över Atlanten. I morgon har vi bokat ny golftid på banan Nuevo Portil. Vår labben är vår caddy.IMG_20190212_113818.jpg
 

Junis

HBK Medlem
Inlägg
590
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
17471
Medlemskap
2024
IMG_20190213_112343.jpg Efter golfen bar det över Sevilla till en ställplats i Osuna. Där hade vi en liten tråkig incident, mer om detta vid annat tillfälle. Efter en kall och blåsig natt i bergen åkte vi till Antequera för att kolla på Dolmen site, det vill säga förhistoriska gravplatser. Därefter till El Torcal på 1200 m höjd, för dom säregna kalkstenformationerna, vilka började skapas för 150 million år sedan.IMG_20190214_221310.jpg IMG_20190214_144106.jpg IMG_20190214_144222.jpg
 

Junis

HBK Medlem
Inlägg
590
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
17471
Medlemskap
2024
I går kväll landade vi på Pedro parking i Almerimar. På plats var redan Twins och Krister Ursula 18 så det blev lite gott snack tills kylan kom krypande. Idag gick vägen runt Mini Holywood. 200 kronor i inträde, så vi avstod. Såg inte mycket ut för världen. Natten blir parkering i Huercal-Overa. Redan ett antal Husbilklubbmedlemmar på plats i väntan på boule tävlingen om 14 dagar. Vi drar redan i morgon igen.IMG_20190218_130302.jpg
 

Junis

HBK Medlem
Inlägg
590
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
17471
Medlemskap
2024
Vem kunde tro detta, står på Ikeas parkering i Murcia ( där är väl ordnat med egen husbilsparkering med vatten och tömning) och var inne på IKEA och ätit köttbullar med mos. Idag blev det golf igen på flott bana som heter Hacienda del Alamo. Börjar så smått fundera på resväg hem till Sverige. Kan det vara ett alternativ att svänga av i Valencia mot Zaragoza och San Sebastian och sedan följa franska västkusten upp till Bordeaux för att sedan sneda över Frankrike mot Luxemburg. Tar gärna emot synpunkter och tips om detta alternativ.påIMG_20190219_180231.jpg
 

Junis

HBK Medlem
Inlägg
590
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
17471
Medlemskap
2024
Vi håller oss kvar i sydöstra del av Spanien. Där Där finns den mesta värmen. Därför återvände vi till kusten och friparkeringen vid havet i Torrevieja. Det blir tredje gången denna resa. Blir nog här någon dag. Var på Kinesen och hitta ett lagom stort campingbord för 28.95 euro. Tyckte det var ett fynd. Gissa vad vi mer gjort.IMG_20190219_131818.jpg
 

Junis

HBK Medlem
Inlägg
590
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
17471
Medlemskap
2024
Kort resa även idag. Står vid stranden nedanför Monte Faro ca två mil söder Alicante. Gratis med säkert 50 husbilar, men ingen svensk vad vi kunde se vid hundrastningen nu i kväll. Blir inget långt i morgon heller, stannar över helgen på dessa breddgrader.IMG_20190221_151628.jpg
 

Junis

HBK Medlem
Inlägg
590
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
17471
Medlemskap
2024
Det beror på vilken service du vill ha. Full service får du på ställplats Plats San Juan. En mil norr Alicante och där brukar finnas plats.100 m till strandpromenaden och 100 m till spårvagnen som tar dig både till Benidorm centrum och Alicante centrum för 1,5 euro. Platsen finns på Camper Contact. Vi landar nog själva där på lördag. I själva Benidorm finns bara campingar och dom är nästan alltid fulla vid denna tid samt rätt dyra.
 
Toppen